הארנונה ברמת גן תוזל החל מינואר 2023 בשיעור של 2% למגורים ולעסקים למי שישלם בהוראת קבע, באמצעות הבנק או בכרטיס האשראי. כך החליטה הנהלת עיריית רמת גן. ההחלטה אמורה להגיע לאישור מועצת העירייה בסוף החודש.
על פי נוסחת העדכון האוטומטית שקבעה המדינה, המורכבת מעלויות השכר ומעליית מדד המחירים לצרכן, הארנונה ברמת גן אמורה הייתה להתייקר החל מינואר בכ-1.4%, בדומה לכל הרשויות המקומיות בארץ, אולם בסמכות העירייה להעניק הנחה של 2% למשלמים באמצעות הוראת קבע. בפועל, הארנונה תוזל לעומת השנה הנוכחית בשיעור של 0.6% למשלמים עד 10,000 שקל בשנה. מעל הסכום הזה לא תחול ההנחה. ההערכה היא שההנחה תעמוד על סכום ממוצע של כ-200 שקל לשנה ליחידת דיור.
בנוסף, העירייה תבקש ממשרדי האוצר והפנים אישור להוזלה נוספת של הארנונה לכל הנכסים בעיר, למעט בנקים וחברות ביטוח, בשיעור של 3%. בעבר נדחו בקשות העירייה להוזלת הארנונה. “אני מקווה שהפעם הבקשה שלנו תאושר, כך שההנחה הכוללת בארנונה למגורים בשנה הבאה תגיע ל-5%”, אמר ראש העירייה כרמל שאמה הכהן, שלא פוסל פנייה לבג”ץ אם משרדי הממשלה לא יאשרו את הבקשה. 
יצוין כי בעבר עתירת העירייה לא שינתה את החלטת משרדי האוצר והפנים. לדברי שאמה הכהן, הממשלה טוענת שהארנונה ברמת גן זולה כבר כיום מממוצע הערים הדומות לרמת גן, ולכן אין טעם להנחה נוספת בשיעור של 3%. 
כזכור, ההנחה על תשלום ארנונה באמצעות הוראת קבע בוטלה בשנת 2019, כחלק מתוכנית ההתייעלות של העירייה. מחזיק תיק הכספים בעירייה אלי מוסרי, אשר היה ממובילי היוזמה להורדת הארנונה, ציין שתוכנית ההתייעלות כבר מביאה לתוצאות במאזנים הכספיים של העירייה. “את הרבעון הראשון של שנת 2022, העירייה סיימה עם עודף תקציבי של כ-8 מיליון שקל, ואני מעריך שהשנה תסתיים עם עודף תקציבי של למעלה מ-20 מיליון שקל”, אמר מוסרי. “אני מקווה שיאשרו לנו להוזיל את הארנונה בשיעור כולל של 5%”.