חברת עמידר הודיעה על בחירת זוכה במכרז פומבי לרכישת זכויות החברה בפרויקט להתחדשות עירונית ברחוב יהושפט 2 ברמת גן. הזוכה במכרז היא חברת צליח-רוטשילד. 

בעמידר ציינו, כי הפרויקט כולל הריסה ובהנייה של בניין בגובה של שמונה קומות, שיכלול 36 דירות חדשות, כש-24 מתוכן יוצאו לשיווק. כיום מצויות במתחם 12 יחידות דיור בבניין בן שלוש קומות, מתוכן שבע דירות של דיור ציבורי וחמש דירות בבעלות פרטית. הצפי להשלמת הפרויקט הוא כשלוש שנים.

מדובר בפרויקט ראשון מסוגו שמקדמת חברת עמידר, במסגרת שינוי המודל העסקי שאושר בדצמבר 2021, ובעקבותיו נחתם הסכם חדש במאי 2022. על פי המודל החדש, פרויקטים של התחדשות עירונית במתחמים קיימים ועתידיים יקודמו באמצעות שותפות עם יזמים, או באמצעות מכירת הזכויות בפרויקטים ליזמים פרטיים.

עד היום שימשה עמידר יזם בלעדי בפרויקטים של התחדשות עירונית, בהתאם להסכם שנחתם מול החברה ומול משרד הבינוי והשיכון בספטמבר 2016, המאפשר לעמידר לבצע פרויקטים בהם רוב הדירות שייכות לדיור הציבורי.

בעמידר מעריכים שהרווח המשוער מהפרויקט ברחוב יהושפט עומד על כ-5.5 מיליון שקל. כ-50% מהם יופנו לתחזוקת דירות בדיור הציבורי וכ-50% לחיזוק מבנים בפריפריה.

"מכירת פרויקט יהושפט במכרז היא הראשונה במימוש אסטרטגיית התחדשות עירונית חדשה של עמידר", ציין יו"ר עמידר יאיר זילברשטיין. "תוצאות המכרז משקפות את השווי והתועלת הרבה שתצמח הן לדיירי הדיור הציבורי והן בתוספת יחידות דיור נדרשות באזורי ביקוש".