מחזיק תיק הכספים בעיריית רמת גן אלי מוסרי אירח את יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי), לפגישה שהתמקדה בדרכים להורדת יוקר המחייה ומחירי הדיור. מוסרי, שהודיע על תמיכתו ברשימת המחנה הממלכתי בבחירות לכנסת, הבהיר שהוא מתכוון לסייע לרשימה, אך לא בתפקיד רשמי במטה. "את ח"כ ביטון אני מכיר מהפעילות המשותפת עם בני גנץ", ציין מוסרי. "הנושא הראשון שדיברנו עליו היה משבר יוקר המחייה".

לדבריו, "ההתמודדות עם משבר יוקר המחיה חייבת להיות מקיפה ובאחריות הממשלה. יש להגביל את גל ההתייקרות של מוצרים רבים, להגדיל באופן משמעותי את הפיקוח על יבואנים, בעיקר של מוצרי צריכה, להגביר את התחרות בענפים רבים ולעודד את היבוא המקביל", הציע מוסרי בפגישה והתריע: "אנחנו מודאגים מאוד מהגדלת הפערים בין האוכלוסיות השונות בחברה הישראלית, מהפגיעה בשוויון ההזדמנויות ומשחיקת השכר הממוצע במשק".

מוסרי ציין עוד, כי "בעשור האחרון יש מגמה מדאיגה ומתמשכת של עליית מחירי הדירות, כשרק בשנה האחרונה מחירי הדיור זינקו בקרוב ל-18%". מוסרי הציע לח"כ ביטון לפעול לקיצור משכי הזמן בוועדות התכנון השונות בכל המחוזות, תוך דגש על תוכניות למגורים, ולפעול למתן תמריצים כספיים לרשויות המקומיות, שיש בהן פוטנציאל גדול להתחדשות עירונית. 

לדבריו, כשהריבוי הטבעי בישראל נושק ל-2% בשנה, הגבוה מבין מדינות ה-OECD, המדינה חייבת להגדיל דרמטית את פוטנציאל מספר הדירות החדשות הנבנות מדי שנה. "על הממשלה החדשה שתקום, בשעה טובה, להכין תוכנית חומש, שבה ייבנו כ-100 אלף יחידות דיור חדשות ברחבי המדינה. בכך, יצטמצם הפער בין רמת הביקוש הקשיחה יחסית לדיור, לבין רמת ההיצע הקיים במגזר הפרטי, שנובע ממחסור כרוני של עשרות אלפי דירות למגורים בשנים האחרונות".

מוסרי טוען, שיש לעודד בנייה של פרויקטים המיועדים להשכרה לתקופות ארוכות, לרבות שינויים במיסוי ליזמים וחברות לפרויקטים כאלה. "המצב הנוכחי בלתי נסבל. זוגות צעירים כורעים תחת נטל יוקר המחייה, ובעיקר מגובה דמי השכירות החודשיים שהם נאלצים לשלם. הממשלה חייבת לתת לבני הדור הצעיר אופק אופטימי, כמו דיור להשכרה במחירים שפויים ומתקבלים על הדעת".