בעקבות ביקורו של ח"כ איתמר בן גביר בתיכון בליך, במסגרת פרויקט בחירות בבית הספר, שאליו עתידים להגיע פוליטיקאים מכל קצות הקשת הפוליטית, אומר ראש עיריית רמת גן: "מפגש התלמידים עם ח"כ בן גביר חשוב ביותר, שכן בבחירות הקרובות, מעבר לשאלת כן או לא ביבי, הם עלולים לקום בבוקר שאחרי הבחירות, עם שר החינוך בן גביר או עם שר הביטחון בן גביר".

לדברי שאמה הכהן, "לבליך יש מנהלת מצוינת, שזכתה לגיבוי מלא. הנהלת בית הספר תטפל בנחישות ובמקצועיות באותם תלמידים בודדים, מתוך מעל אלפיים תלמידים, שחצו גבול, עם הקריאות המסיתות והגזעניות "שישרף לכם הכפר", גם אם עשו זאת לטענתם, במענה לקריאות מפגיני ארגוני השמאל שצעקו לעברם "נאצים".

"אני גאה במנהיגות ובדמוקרטיות האמיצה של מנהלת בליך הילה רומש, ויותר מכך בתלמידים, שקיימו שיח נוקב וחריף, אך ענייני ומכבד, עם בן גביר. בשום מסיבת עיתונאים, הוא לא נאלץ להתפתל כמו אתמול, מול השאלות ללא הנחות של תלמידי בליך.  

"תיכון בליך מקיים כבר כמעט 50 שנה מסורת דמוקרטית חשובה, של הזמנת כל הרשימות הריאליות או המכהנות, לשלוח נציג למפגש עם התלמידים. בסופו של תהליך, מתקיים יום בחירות בתיכון, עם קלפיות חשאיות ופרסום התוצאות. בדמוקרטיה, כל עוד לא נחצים באופן ברור גבולות החוק, ההסתה והגזענות, יש לקדש את חופש הביטוי, הזכות לבחור ולהיבחר, באופן שוויוני. קל וחומר, כשמדובר בתקופת בחירות ובחברי כנסת מכהנים.

"כמו שאין חצי היריון, אין גם פחות מ-100% דמוקרטיה, וכל מי שיש לו כאבי בטן באופן טבעי ומובן מבן גביר ומה שהוא מייצג, שיקום מהכורסה והמקלדת, ויעשה כל מה שהוא יכול, כדי שהוא יישאר בעמדות דיבור ולא בעמדות מעשה והכרעה. תמיד, לפני שמידרדרים לאזור הנוחות של פסילת האחר או הדעה האחרת מלהישמע, עלינו לשאול את עצמנו 'האם אנחנו דמוקרטיה או לא?'", סיכם שאמה הכהן.