הממשלה אישרה העברת סמכויות ממשרד התחבורה לרשויות המקומיות, באמצעות הקמת רשויות מרחביות לתחבורה.ההערכות הן שגם הרשות שתוקם לא תוכל לקדם את התחבורה הציבורית בשבת בגוש דן. לפי החלטת הממשלה, שאותה הציגה שרת התחבורה מרב מיכאלי, כל רשות מקומיות תשויך למרחב תחבורתי ללא יוצא מן הכלל, לפי זיקות תחבורתיות בין הרשויות. המרחבים התחבורתיים ינהלו את התחבורה והתנועה במרחב על בסיס סמכויות ותפקידים שמשרד התחבורה והרשויות יעבירו להם, לפי רמת הבשלות. עוד נקבע כי הרשויות המרחביות לתחבורה ייזמו תוכניות לתחבורה ציבורית, יתכננו ויבצעו פרויקטים תחבורתיים משותפים, כשבכל רשות מרחבית תמונה מועצה מייצגת לכל הרשויות במרחב. בהמשך, עם קידום החקיקה, יועברו לרשויות סמכויות נרחבות, לרבות הפעלת מכרזי תחבורה ציבורית, אכיפה ועוד. 
בחודש הקרוב יפרסם משרד התחבורה את טיוטת התקנות להקמת הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין ירושלים, ועד אפריל 2023 תוקם הרשות המרחבית לתחבורה במטרופולין דן. התוכנית הרב-שנתית תקבע יעדים להקמת רשויות מרחביות גם במטרופולין חיפה, באר שבע ושאר המרחבים התחבורתיים ברחבי הארץ. 
“תוכנית שיכולה להפחית את העומס בכבישים עוכבה במשך 25 שנה. היום שמנו לזה סוף ואישרנו את המודל של רשויות מטרופוליניות, שייתן לראשי הרשויות כוח לנהל את התחבורה לטובת התושבות והתושבים, כמו שרק הם יודעים”, ציינה מיכאלי. “לראשונה, משרד התחבורה יעביר סמכויות לרשויות המקומיות, ויאפשר לראשי הרשויות לנהל בצורה חכמה ויעילה, בשיתוף פעולה ובסינכרון, היבטים רבים בתחבורה, לרבות איך ומתי תפעל”.
עם זאת, ההערכות הן שלנוכח הצורך בהשגת הסכמה של כלל הרשויות המקומיות בגוש דן, לא ניתן יהיה לקדם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. זאת, כיוון שעיריית בני ברק ורשויות נוספות צפויות להתנגד בתוקף ליוזמה. ציר ז’בוטינסקי בבני ברק מהווה עורק נסיעה ראשי, המחבר בין הערים תל אביב, רמת גן, פתח תקווה, גבעת שמואל, גני תקווה ורשויות נוספות. נראה כי גם בעתיד ימשיכו רמת גן, גבעתיים, תל אביב ורשויות נוספות להפעיל באופן עצמאי קווי תחבורה ציבורית בשבתות. מיזמי נעים בסופ”ש וסבבוס בר"ג ימשיכו לפעול באופן עצמאי.