באווירה נוסטלגית התקיימה הקרנת הבכורה של הסרט התיעודי "גבעתיים עיר המאה". כ-200 צופים נכחו בהקרנה, אשר התקיימה בתיאטרון גבעתיים. הסרט, בבימויה ובהפקתה של ציפי קרליק, מתאר את מסלול ההתפתחות של גבעתיים - החל מימי ההתיישבות החלוצית בשנות ה-20 וה-30, ועד לצמיחתה כעיר ייחודית בגוש דן.
הקטעים מציגים חדשנות ויזמות, שאפיינו את העיר ועיצבו אותה, ומביאים את קולותיהם של מנהיגים, אומנים, אנשי תקשורת, ספורטאים ומחנכים מגבעתיים לדורותיה, ובהם אדיר מילר, מירי אלוני, עודד קטש, שמעון שבס, רון בן ישי ועינב חזנוולד. את הסרט מנחה גיל קופטש, יליד העיר, שמספר בהומור אנקדוטות בולטות מההווי העירוני בכל עשור, כמו ההרקדות ההמוניות ברחובות בשנות ה-80 ומשחקי הכדורגל הבלתי נשכחים במגרש המכתש המיתולוגי.
“הסרט מציג מבט על העיר מזוויות מיוחדות ומעניינות. לא היה קל להכניס 100 שנים לסרט של 40 דקות, אבל המטרה הייתה לספר את הסיפור של העיר דרך האנשים שחיים בה”, סיפרה קרליק. “דרך הסיפורים האישיים בזמן הצילומים, צפו רגעים היסטוריים וזיכרונות מעניינים, שגרמו לי להתאהב בעיר מחדש. אני בטוחה שגם הצופים יתאהבו מחדש בגבעתיים, כמו שאני התאהבתי”.
"זו משימה מאתגרת לסכם 100 שנים, ולאגד כל כך הרבה סיפורים ונקודות ציון משמעותיות בסרט אחד", ציין ראש עיריית גבעתיים רן קוניק בתום הקרנת הבכורה. "המשתתפים בסרט חולקים סיפורים על הקמת העיר, חיי החברה, התרבות, החינוך והספורט בעיר. אני בטוח שהצופים התרגשו לראות את התוצאה הסופית, ונזכרו ברגעים נוסטלגיים מהחיים ומהווי העיר. בין אם הצופים גדלו והתחנכו בגבעתיים או בילו בה לפרק זמן קצר, הם יוכלו להתחבר לרגעי הקסם הקטנים של חיי היומיום בגבעתיים בעבר ובהווה".
מהעירייה נמסר כי הסרט זמין לצפייה בערוץ יוטיוב העירוני.