"בעקבות משבר הקורונה, יוקר המחייה והתייקרות שכר הדירה, ראינו גידול של למעלה מ-20% בפניות לקבלת חבילות מזון וסיוע לקראת ראש השנה", אומר ל"המקומון" הרב יוסי גל, שליח חב"ד ברמת גן, המנהל את בית מעשים טובים ברחוב ז'בוטינסקי 106.

לדבריו, הפניות לקבלת סיוע התקבלו ממגוון גילאים. "היו יותר משפחות צעירות, שמתקשות לעמוד בנטל המחייה השוטף, משפחות חד הוריות ואזרחים ותיקים", הוא סיפר. "פעם היו כאלו שנזקקו לקבלת סיוע, אבל התביישו לבקש, אבל כיום, לנוכח המצוקה וחוסר הברירה, אנחנו רואים יותר פניות של אנשים שנקלעו למצוקה. אני מעודד כל אחד, שהמצוקה היא זמנית ושאנו שמחים לסייע".

כ-1,850 משפחות ברמת גן קיבלו חבילות מזון לקראת ראש השנה באמצעות בית מעשים טובים, במבצע לוגיסטי מורכב, בו השתתפו מאות מתנדבים, לצד קצינים ונגדים מיחידה בחיל האוויר, שסייעו בשינוע החבילות לבתי המשפחות. "הם הגיעו עם רכבים וכל אחד קיבל רשימה של משפחות", סיפר עוד הרב גל.

"ההתנדבות והנתינה חוצה מחנות פוליטיים, יש לנו מתנדבים מכל הקשת הפוליטית", מציין הרב גל. המשקל של כל חבילת מזון כ-20 ק"ג והיא כוללת כ-20 מצרכי יסוד "יבשים", כשהערך שלה עומד על למעלה מ-300 שקל. "השנה חווינו את ההתייקרות של מוצרי מזון ועלות רכישת המוצרים התייקרה. נעזרנו בתורמים ובמתנדבים, שאפשרו לנו לקיים את המבצע החשוב הזה".

בנוסף, ישנן משפחות נזקקות שמקבלות לקראת החג תלושי קנייה בסך של 200 שקל, לצורך רכישת מוצרים "רטובים" כמו בשרים, או דברי חלב.

במהלך השנה מתקיימים בבית מעשים טובים ברמת גן מגוון פעילויות התנדבותיות. "יש לנו עשרות מתנדבות ומתנדבים במטבח, שמידי שבוע מכינים ארוחות חמות, המיועדות לבתי נזקקים. כדי שהאוכל יהיה בריא וטעים, הבאנו תזונאית ושף שהכינו את המתכונים", הוא מציין עוד – "אנחנו פועלים למען כל הגילאים ופתחנו במקום חוג למוסיקה ובקרוב גם נפתח כאן אולפן ללימודי די. ג'יי. היו מקרים שגם קיימנו באולם אירועי בר מצווה ובת מצווה. בערב ראש השנה נקיים ארוחת חג. אנחנו כל הזמן בפעילות, הסיפוק הגדול הוא בנתינה, זו מצווה חשובה ודרך חיים".