היום (שלישי) התקיים מדגם הבחירות המסרותי של תיכון בליך ברמת גן בהפנינג ענק. איתמר בן גביר, שביקורו הקודם עורר סערה, התקבל הפעם בתשואות ובאהדה רבה על ידי עשרות פעילים ותלמידים. במהלך נאומו, לצד עשרות שהריעו לו, עשרות פעילים ותלמידים מיש עתיד, מרצ והעבודה צעקו נגדו. הוא הגיב: "אין סתימת פיות לאף אחד". לאחר נאומו התגודדו סביבו עשרות תומכים ואז פרץ ויכוח מילולי בינו לשרת התחבורה מירב מיכאלי, שם הוא בין היתר לעג לה בדבריו "דואגת לזכויות נשים? איפה הייתה בועדת חקירה לסוהרות".

כל זה היה הקדמה לתוצאות המדגם המפתיעות שהתקיימו בקרב תלמידי שכבות י"א ו-י"ב. במדגם ניכר ניצחון משמעותי למפלגת יש עתיד עם 45.1% מהקולות. הליכוד לעומת זה קיבל 24% והמחנה הממלכתי 12.4%. העבודה עם 5%, הציונות הדתית עם 4.6% ומפלגת צעירים בוערים השיגו 2.9%. מרצ השיגו במשאל 2.2% וישראל ביתנו וש"ס קיבלו מתחת לאחוז אחד.

מדגם הבחירות בבליך (צילום: משה כהן)
מדגם הבחירות בבליך (צילום: משה כהן)

במהלך שהותו במקום בן גביר נאם והבטיח: "אנו נשנה את נהלי הפתיחה באש, להגן על העם שלנו לשמור על מדינת ישראל".

גם יו"ר העבודה מרב מיכאלי נשאה דברים וענתה בתגובה לבן גביר: "אני כבר מבוגרת ומכירה את בן גביר מהימים שהיה אומר בפה מלא שלהומואים ולסביות אין מקום כאן, שהכל צריך להיות סגור בשבת ונשים לא יכולות לקבל זכויות כמו גברים כי הכל צריך ללכת לפי הדת. אני מכירה אותו לא מהימים שהוא היה דובוני חמודי, מהימים שהוא היה אומר את הגזענות שלו בפה מלא מוות לערבים, לא לפני שהוא עשה לזה כביסה".