פעילים במפלגת הגמלאים והנכים "נתיב", חסמו הבוקר את הכניסה לתיכון בליך ברמת גן. הפעילים מחו בטענה שאתמול לא הייתה בימה נגישה בעת הפנינג הבחירות. דבר שהוביל לכך שראש הרשימה אייל כהן לא יכול היה לעלות לנאום. 

עוד הם טוענים כיף הציבו את הדוכן שלהם בפאתי חצר בית הספר. הם דרשו התנצלות מהנהלת בית הספר והעירייה. מאחר שלדבריהם התעלמו מהם, הוחלט על המחאה.

בשעת בוקר מוקדמת הגיעו הפעילים לשער הכניסה לבליך, מרחוב המאה ואחד בשכונת רמת חן ברמת גן ולא אפשרו מעבר לתוך בית הספר. התלמידים שהגיעו בשעה 8.00 הופנו על ידי מורה שעמד בכניסה החסומה, לשער הכניסה בצידו הדרומי של בית הספר, תוך ביצוע עיקוף. 

"נעלנו את שערי בית הספר במנעולים פיזיים ובחומה אנושית. לא ניתן שיתייחסו אלינו בהשפלה ובביזיון", ציין כהן – "אני דורש מהנהלת בית הספר שתצא אלינו, תתנצל ותיקח אחריות על החוויה המשפילה, המבזה והלא דמוקרטית שעברנו".

בתיכון בליך דחו את הטענות. "במחצית חודש ספטמבר, עת תהליך הבחירות כבר היה בעיצומו, פנה אל בית הספר נציג מפלגת נתיב וביקש להגיע כדי לחשוף את המפלגה. הנהלת בית הספר החליטה לפנים משורת הדין, למרות שתאריך הפנייה היה מאוד מאוחר עבור תהליך הדמיית הבחירות, כי בשל חשיבות הנושא ורצון בית הספר להעלות למודעות את מאבקם, לאפשר למפלגה להגיע ולהשתתף בהייד פארק שנערך בחצר בית הספר.

"מספר ימים לאחר מכן, פנה בית הספר, ביוזמתו לנציג המפלגה, על מנת למסור פרטים מדויקים על ההייד-פארק ולתאם את הגעתם בהתאם לצרכים שהוצגו על ידו. מיקום המפלגה נעשה בחשיבה אודות צורכיהם המיוחדים ולכן, בית הספר דאג למקם את עמדת המפלגה במקום נגיש – בסמוך לשער בית הספר. לארך כל האירוע, צוות בית הספר נתן מענה לבקשות השונות של המפלגה. בניגוד לטענות המועלות, איפשר בית הספר לנציג המפלגה להיות ראשון הנואמים בפני התלמידים.

"לסיכום, צר לנו שעל אף כל תשומת הלב והמענים שקיבלו, בחרו נציגי המפלגה להגיב בצורה בוטה, הן באמצעי התקשורת והן בחסימת השער הראשי של בית הספר, בפני תלמידים וצוות העובדים. על אף אכזבת בית הספר מהתנהלות זו, בית הספר ימשיך ויחנך את תלמידיו לאור הערכים בהם דוגלת המפלגה, חיים בכבוד, שוויון וזכויות הנכים".