“אנשים לא מכירים מספיק את האוכל הבוכרי, צריך להכיר אותו יותר”, סיפרה ברכה רפאל (85), תושבת ותיקה ברמת גן, שחשפה את סודות המטבח הבוכרי בסדנה ייחודית, שהתקיימה בבית ויצו שבשכונת מרום נווה ברמת גן.
“אני מתנדבת בהדרכת המטבח הבוכרי, שהוא מיוחד וטעים מאוד. היה מרגש כשהגיעו עשרות תושבים מכל העדות והגילאים”, סיפרה עוד ברכה.
לאירוע הייחודי “טעם של ילדות”, שאותו ארגנה מחלקת יוזמות קהילתיות באגף קשרי קהילה ושירות בעיריית רמת גן, בראשותה של נירית חן, הגיעה רפאל ביחד עם שתי בנותיה, אורלי ויפה, שסייעו לה בהבאת המצרכים וחומרי הגלם לצורך הכנת התבשילים.
האירוע התקיים במסגרת “טעם של ילדות” - מיזם המעביר סדנאות ייחודיות שבהן מבשלים מאכלי עדות שונות מבית סבא וסבתא ומתעדים את סיפוריהם האישיים.
“עד היום אני מכינה מאכלים בוכריים עם טעם של ימי ילדותי בבוכרה. יש לנו מטבח טעים, וחשוב לי שיכירו אותו כמה שיותר”, היא סיפרה עוד.
המאכלים הבולטים מהמטבח הבוכרי, שרפאל הדריכה את סודות הכנתם, היו: אושפלו (אורז עם בשר, גזר, שמן ותבלינים), פרשקה (בצק ממולא בבשר מטוגן), סלט ירקות וסלט פירות. 
במהלך האירוע גם קיבלו המשתפים חוברת עם סיפור חייה של רפאל, המתגוררת בעיר במשך כ-60 שנים, והמתכונים שהיא הייתה אמונה עליהם. רפאל סיפרה על ילדותה ועל החיים עם בעלה, אשר רפאל, גם הוא דמות מושרשת מהעדה הבוכרית ברמת גן לדורותיה.
“אמא שלי הייתה הכוכבת של הערב הזה. היא הדריכה את הצעירים והוותיקים ביחד במתכונים שלה - בטעם הילדות שלנו”, סיפרה בתה יפה נחום. “אמא שלי, האישה הנפלאה עם הלב הרחב והנתינה האינסופית, הבשלנית האלופה. זכיתי לראות אותה מעבירה את היד שלה ואת מורשת המטבח שלה לדור של צעירים וותיקים גם יחד, שישבו והכינו לפי הוראותיה. היא עברה משולחן לשולחן והדריכה, הסבירה ולימדה, בכל כך הרבה אהבה, סובלנות, התרגשות וחיוך שלא ירד מפניה”.
דנה שינו, מנהלת המחלקה ליוזמות קהילתיות, הודיעה שהמבצעים המיוחדים של סדנאות בישול של סבים וסבתות יימשכו. “נמשיך באירועים נוספים, בשיתוף עם ירון אייזיק, המייסד של ‘טעם בילדות’ ונשלב עדות נוספות”, היא ציינה.