188,846 בעלי זכות בחירה רשומים ברמת גן ובגבעתיים. מהפילוח עולה, כי 139,505 מבעלי זכות הבחירה מתגוררים ברמת גן, בה יהיו פתוחות 226 קלפיות ו-49,341 בעלי זכות בחירה מתגוררים בגבעתיים, בה יהיו פתוחות 82 קלפיות. 

עד חגי תשרי, מערכת הבחירות בשתי הערים הייתה מנומנמת יחסית. מידי פעם הגיעו אישים בכירים מכל הקשת הפוליטית לסיורים ומפגשים, ובמטות הבחירות התמקדו בהכנה להמרצת תומכים פוטנציאליים לקראת ובמהלך יום הבחירות. בתחילת השבוע, מערכת הבחירות התעוררה במעט, ובימים האחרונים רואים יותר עבודת שטח של הפעילים, בניסיון ליצור אווירת בחירות. עם זאת, המרפסות לא עמוסות בשלטים, ונראה שמערכת הבחירות הנוכחית שונה ורגועה מקודמותיה.

מה שככל הנראה יהיה דומה, כמו בכל אחד מסבבי הבחירות האחרונים, הוא התכונה סביב הקניונים, בתי הקפה והפארקים, שצפויים להיות גדושים ביום השבתון. זאת, כשבמטות של המפלגות יעבדו במלוא הקיטור, בניסיון להביא כמה שיותר תומכים להצביע, ולשכנע את המתלבטים ברגע האחרון.

בליכוד: מחזירים את הבוחרים הביתה

"יש לנו קמפיין מאוד ייחודי, שמתמקד בהבאת תומכי ליכוד פוטנציאליים להצביע ביום הבחירות", אומרים המשנה לראש עיריית רמת גן וראש סיעת הליכוד במועצה משה רווח וחבר הסיעה השני שמואל לרמן. "ברמת גן יש פוטנציאל של כ-7,500 תומכי ליכוד, שלא הצביעו בפעם הקודמת. הפעם, כל קול עשוי לקבוע, וחשוב לנו לשכנע אותם להגיע ולהצביע", מסביר רווח.

מטה הבחירות של המפלגה ממוקם ברחוב הרא"ה ברמת גן. במהלך הקמפיין, ביקר בעיר מועמד המפלגה לראשות הממשלה בנימין נתניהו, שסייר בשכונת רמת עמידר. "אנחנו מתקשרים לתומכי ליכוד פוטנציאליים ומדרבנים אותם להגיע ביום הבחירות ולהצביע. אם הליכוד יממש את הפוטנציאל שלו, יהיה לגוש נתניהו רוב של יותר מ-60 חברי כנסת", מסביר רווח. "אני רואה היענות רבה בשטח, ומאמין שזה יבוא לידי ביטוי גם ביום הבחירות. אנחנו כבר בישורת האחרונה".

ביש עתיד: מצפים להמשיך להוביל 

"בבחירות הקודמות לכנסת, קיבלה יש עתיד כ-23% מהקולות ברמת גן. בסקרים הארציים, הרשימה מתחזקת, והיעד הוא שהתחזקות דומה לפחות תהיה גם ברמת גן", אומר ראש המטה של יש עתיד בעיר בני בוסתן. "היעד הוא להיות המפלגה הגדולה ביותר, עם כשליש מקולות הבוחרים, ואנחנו עובדים קשה בשביל זה".

מטה יש עתיד ממוקדם ברחוב לוחמי סיני בעיר. בשבועות האחרונים ביקרו בעיר כמה מבכירי המפלגה, בהם שר הרווחה מאיר כהן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. "יש לנו מאות פעילים, והפעילות תגיע לשיאה ביום הבחירות", אומר בוסתן . "נשים דגש על נוכחות ושכנוע עד הרגע האחרון. מסקרים ארציים עולה, שיש ארבעה מנדטים של מתלבטים, שיחליטו ברגע האחרון. ננסה לשכנע את המתלבטים".

בעבודה: בונים על הוותיקים

היו זמנים שגבעתיים נחשבה לספינת הדגל של מפלגת העבודה, ושיעורי התמיכה במפלגה היו גבוהים מאוד. אבל במרוצת השנים חל שינוי דמוגרפי בעיר, בנוסף לירידה בפופולריות של המפלגה ברחבי הארץ. "אנחנו עדיין נחשבים כמעוז של מפלגת העבודה, ואנחנו פונים גם לקהלים צעירים", מציין מזכיר הסניף ומנהל מטה הבחירות אלי הולצמן, מחזיק תיק הגמלאים בעירייה ובהסתדרות במרחב. 

בבחירות הקודמות קיבלה מפלגת העבודה בגבעתיים כ-10% מהקולות, והולצמן מאמין שהפעם כוחה בעיר יעלה. יו"ר מטה המפלגת בעיר הוא ראש העירייה רן קוניק. "אנחנו פועלים מבית פרטי", מבהיר הולצמן. "אנחנו יוצרים קשר עם תושבים ותיקים, שמזוהים כתומכי המפלגה, וממריצים אותם לצאת ולהצביע. במידת הצורך, נבצע גם הסעות לקלפיות", מספר הולצמן. 

ברמת גן מחפשים תומכים. לאחרונה ביקרה בעיר שרת התחבורה וראש רשימת העבודה מירב מיכאלי. "אנחנו פועלים לאיתור התומכים הפוטנציאליים הוותיקים של מפלגת העבודה, כדי להמריץ אותם להגיע ולהצביע", מספר ראש מטה העבודה ברמת גן, סגן ראש העירייה רועי ברזילי. "אני מקווה שהעבודה, שבבחירות הקודמות קיבלה כ-7% מהקולות ברמת גן, לפחות תשמור על כוחה, ואולי גם תפתיע", הוא אומר.

במרצ: יוצאים למבצע המרצה 

"ביום הבחירות, נתמקד ביצירת אווירה ברחובות מרכזיים ובסמןך לאזורי קלפיות, שלמרצ יש בהם שיעורי תמיכה גבוהים", אומר המשנה לראש עיריית רמת גן צחי זליכה, העומד בראש מטה הבחירות של מרצ בעיר. "בשבועות האחרונים התקיים מבצע טלפוני לתומכים פוטנציאליים. ביום הבחירות נמשיך במבצע ההמרצה, ונדאג ליצירת אווירה", מספר זליכה. "בבחירות הקודמות מרצ קיבלה ברמת גן כ-7% מהקולות, יותר מהממוצע הארצי, ואני מאמין שזה יקרה גם הפעם".

במחנה הממלכתי: מסתערים על הבוחרים

במחנה הממלכתי ברמת גן ובגבעתיים נערכים ליום הבחירות. ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הודיע על תמיכתו ברשימה, ואת מטה הבחירות בעיר מנהל סגן ראש העירייה חגי אשר. בשבועות האחרונים הגיעו בכירי הרשימה לעיר וקיימו סיורי בחירות, ובמטה מנסים ליצור נוכחות בולטת בשטח.

גם בגבעתיים נערכת המחנה הממלכתי לישורת האחרונה. "בבחירות הקודמות, קיבלה כחול לבן כ-14% והמחנה הממלכתי כ-8% נוספים מקולות המצביעים בעיר. היעד הוא להגביר את כוחה של הרשימה המאוחדת", אומר  ראש המטה בגבעתיים, המשנה לראש העירייה בני רייך. "יש לנו כ-6,300 תומכים פוטנציאליים, ולפי התגובות בשטח, אני מקווה שמספרם יגדל ביום שלישי". רייך, בעל ניסיון עשיר במערכות בחירות, מעריך שהמחנה הממלכתי יתחזק בגבעתיים. "אני מכיר את העיר הרבה מאוד שנים, ורואה את התגובות בשטח", הוא אומר.

בציונות הדתית: מנסים לגרוף תמיכה

במהלך מערכת הבחירות, בלט ח"כ איתמר בן גביר, שהגיע לפאנל הבחירות בתיכון בליך ברמת גן והשתתף בהפנינג של יום הבחירות. אבל תוצאות האמת הוכיחו שרעש לחוד ופתקים לחוד. ביום שלישי ינסו בציונות הדתית לתרגם את ההצלחה בסקרים למנדטים, ולגרוף תמיכה משמעותית גם ברמת גן.