על פי נתוני עמותת אור ירוק, 58 אזרחים ותיקים בגילאי 65 ומעלה נפגעו אשתקד בתאונות דרכים ברמת גן, מהם נהרג אחד. בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בעיר 635 אזרחים ותיקים. לפי נתוני העמותה, בשנה שעברה נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והיישובים 1,546 אזרחים ותיקים, מהם 45 נהרגו. 

במקום הראשון בהיפגעות אזרחים ותיקים בתאונות דרכים דורגה תל אביב-יפו. ב-2021 נפגעו בעיר 201 אזרחים ותיקים, מהם שמונה נהרגו. בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בעיר 2,244 אזרחים ותיקים, מתוכם 52 נהרגו. במקום השני מדורגת ירושלים, שבה נפגעו בתאונות דרכים בשנה שעברה 134 אזרחים ותיקים, מהם שלושה נהרגו. בעשור האחרון נפגעו בבירה 1,442 אזרחים ותיקים, מתוכם 30 נהרגו.

בחיפה נפגעו בעשור האחרון 1,076 אזרחים ותיקים, מתוכם 29 נהרגו. ב-2021 נפגעו בעיר 100 אזרחים ותיקים, מהם שלושה נהרגו. בפתח תקווה נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 791 אזרחים ותיקים, מתוכם 17 נהרגו. אשתקד נפגעו בעיר 64 אזרחים ותיקים, מהם אחד נהרג. בבאר שבע נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 548 אזרחים ותיקים, מתוכם 21 נהרגו. אשתקד נפגעו בעיר 52 אזרחים ותיקים, מהם ארבעה נהרגו. בראשון לציון נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 573 אזרחים ותיקים, מתוכם 23 נהרגו. ב-2021 נפגעו בעיר 47 אזרחים ותיקים. 

בחולון  נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 749 אזרחים ותיקים, מתוכם 20 נהרגו. אשתקד נפגעו בעיר 70 אזרחים ותיקים, מהם ארבעה נהרגו. באשדוד נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 569 אזרחים ותיקים, מתוכם 26 נהרגו. אשתקד נפגעו בעיר 61 אזרחים ותיקים, מהם שניים נהרגו. בבת ים נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים 666 אזרחים ותיקים, מתוכם 14 נהרגו. ב-2021 נפגעו בעיר 71 אזרחים ותיקים, מהם שניים נהרגו.

"חשוב להעלות את המודעות להיפגעותם היתרה של אזרחים ותיקים בתאונות דרכים, מתריע מנכ"ל עמותת אור ירוק יניב יעקב. אנשים שהשתתפו בהקמת המדינה ונלחמו במלחמות ישראל, לא מצליחים לשרוד את המלחמה בכביש", הוא אומר. "כבישי ישראל הם מהמסוכנים בעולם לאזרחים ותיקים, ואת זה חייבים לשנות. הגיע הזמן לשים בראש סדר העדיפויות את הקבוצה הפגיעה הזו ולכן, במשרד החבורה חייבים להוביל שינוי אמיתי ומשמעותי בכל הקשור ליחס לאזרחים הוותיקים".

יעקב מציע לרסן את מהירות הנסיעה של כלי הרכב באזורים שבהם יש ריכוז גדול של אזרחים ותיקים, כמו ליד בתי אבות, מרכזי יום לקשישים וקופות חולים. במקביל יש לוודא, כי באותם מקומות משך האור הירוק ברמזורים מספיק ארוך, כדי לאפשר חציית כביש באופן בטוח. בנוסף, יש לרכז את הטיפול במפגעים כמו בורות ומדרכות לא תקינות, להנמיך את המדרכות בירידה למעברי חצייה ולשפר את הנראות, באמצעות סימון מובלט של מעברי חצייה. "בפעולות קטנות ובעלות כספית נמוכה מאוד, ניתן להציל חיי אדם", מציין יעקב.