הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, הפקידה את תוכנית פרויקט Beyond"" במתחם הסיטי בצפון גבעתיים. התוכנית הייחודית והראשונה מסוגה בארץ, כוללת מגדל בן 64 קומות, שיכלול 500 יחידות דיור קטנות, שכולן מיועדות להשכרה.

הפרויקט שיזמה חברת תדהר ותוכנן במשרד האדריכלים ברעלי לויצקי כסיף ממוקם בלב מטרופולין תל אביב, ממזרח לאיילון, וגובל ברחובות אריאל שרון ועל פרשת דרכים. מדובר במיקום אסטרטגי, באזור התעסוקה הראשי של גבעתיים, בצמוד למתחם הבורסה ברמת גן ולמגדלי התעסוקה בתל אביב, וקרוב לתחנת רכבת הרכבת סבידור.

המגדל יוקם בשטח שבו אושרה בשנת 2014 תוכנית להקמת מגדל בן 64 קומות, המשלב תעסוקה מסחר ומלונאות והנמצא בבנייה בימים אלה. התוכנית החדשה כוללת תוספת זכויות של כ-21 אלף מ"ר לתעסוקה במגדל שמצוי כעת בבנייה, וכן הקמת מגדל נוסף בן 64 קומות, הכולל 500 יחידות דיור קטנות, בהן דירות סטודיו ודירות 2 ו-3 חדרים, המיועדות למשקי בית קטנים, זוגות צעירים ומבוגרים. בקומות המשותפות לשני המגדלים יוקמו קניון, מרכז כנסים, מרכז ספורט ושטחי ציבור. 

הוועדה המחוזית ציינה בהחלטתה, כי מדובר בפרויקט ייחודי, הנותן מענה לביקוש הגבוה לדיור להשכרה בלב המטרופולין. התוכנית מציעה דירות מנוהלות, לרבות מתקנים ושטחים ציבוריים. בנוסף, היא שמה דגש על הממשק שבין המגדל למרחב הציבורי, באמצעות הרחבת מדרכות ומערכת גשרים בין המגדלים הסובבים, לצורך שיפור תנועת העובדים בסביבת תחנת הרכבת. 

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק: "אני שמח שהיוזמה שלנו לתוספת של 500 יחידות דיור להשכרה בגבעתיים אושרה על ידי הוועדה המחוזית. זו בשורה משמעותית ביותר. בתקופה הנוכחית, שבה מחירי הנדל"ן ממשיכים לזנק ויוקר המחיה מכביד מאוד על המשפחות הצעירות, דיור להשכרה הוא בהחלט מענה הולם".

לדבריו, נושא דיור להשכרה בישראל לא מקבל מספיק תשומת לב ולא מוצב בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות. "כמי שמנהל עיר, שבה הביקוש לדיור להשכרה גואה מדי שנה, אני בטוח שלתוספת של מאות דירות חדשות קטנות המיועדות להשכרה תהיה השפעה על מצב השוק, ואולי היא תצליח למתן במעט את המחירים לטובת הצעירים".

המשנה לראש עיריית גבעתיים ומ"מ יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מושיק גולדשטיין הוסיף: "זו בשורה אדירה לתושבי גבעתיים. בשנים האחרונות קידמנו שורה של פתרונות מגורים לזוגות צעירים ולצעירים בעיר, במיוחד דיור להשכרה. אני מבטיח לזוגות הצעירים בעיר שזו רק ההתחלה".

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ערן ניצן: "היווצרותו של מטרופולין ושל תשתית הסעת המונים בלב גוש דן, מאפשרים היווצרות של היצע דיור להשכרה ארוכת טווח, באופן שייצר אלטרנטיבה לרכישת דירה. חברות מעולות שמנהלות בנייני מגורים גדולים להשכרה בלבד ליד רשת רכבתית היא העתיד של שוק הנדל״ן במרכז ישראל".

לדברי מתכנן מחוז תל אביב במנהל התכנון, האדריכל ארז בן אליעזר, "שוק הנדל"ן צריך להשתכלל, עם מבני מגורים להשכרה ארוכת טווח, שיתחרו על איכות המגורים, רמת השירותים ויעילות תפעולית ואנרגטית. פרויקט מסוג זה, הכולל מאות דירות להשכרה, הוא חלק משינוי המגמות בתחום. מיקומו במרחב יאפשר לדייריו סל שירותים עשיר, במרחק הליכה קצר מהמרכז התחבורתי והעסקי".