"התחושה בבקרים היא של שכונה במצור. בשבועיים האחרונים, היציאה עם הרכב מרחוב נווה יהושע לרחוב הירדן ואלוף שדה יכולה להגיע ל-40 דקות. פשוט סיוט", אומרת תושבת המתגוררת בשכונת נווה יהושע ברמת גן. 

בעקבות עבודות התשתית לקו הסגול של הרכבת הקלה, צמצמה חברת נת"ע נתיב נסיעה בציר אלוף שדה, ומאז התושבים בשכונת נווה יהושע מתלוננים על עומסי תנועה כבדים. "גם לפני כן היו עומסי תנועה, אבל בתקופה האחרונה זה בלתי נסבל", אומרת התושבת הזועמת.

לדבריה, "תלמידים הנוסעים בהסעות לתיכון בגין נתקעים לעתים בעומסי תנועה כבדים. דיירים צריכים לצאת מהבית בשעה 6:30 כדי להקדים את פקקי התנועה הכבדים, שמתחילים כבר מהשעה 7:00. העמידה בפקקים מתישה", "חייבים למצוא פתרונות, כדי להקל על המצוקה שלנו. אני לא רוצה לחשוב על אדם שזקוק לפינוי דחוף לבית החולים בשעה 8:00 בבוקר".

בנוסף, היא מצביעה על גידול במספר תושבי השכונה, בשל פרויקטים של התחדשות עירונית, כשלרחוב עדיין קיימת רק דרך יציאה אחת. "גם אם רוצים לנסוע לכיוון השני, לרחוב הירדן ולאזור מרום נווה ומרכז העיר, נתקעים בעומסים כבדים. יצאתי השבוע בשעה 7:15, דרך רחוב הירדן ומשם חציתי את ציר אלוף שדה לכיוון רמת חן ורמת השקמה, וזה ארך יותר מ-40 דקות. הרגשתי כמו במצור, בתוך פקק שאין ממנו מוצא. 

"מרגיז במיוחד, שלעתים, דווקא בעיצומם של עומסי התנועה הכבדים, עובדות משאיות לפינוי אשפה, שעוצרות פעם אחר פעם כדי לבצע את עבודת האיסוף מהפחים, ואז עומסים התנועה רק מתארכים. וכשסוף-סוף מגיעים לצומת נווה יהושע-הירדן, רואים שמופע האור הירוק מאוד קצר. פקק שלא נגמר".

לדבריה, הפתרון הזמני לפחות, צריך להיות שינוי במופעי האור הירוק ברמזורים ובהכוונה של שוטרים ופקחים בשעות הלחץ של הבוקר. פתרון נוסף הוא שאטלים לצירי התנועה הראשיים, כדי שמשם ניתן יהיה להמשיך בתחבורה הציבורית, ואולי בכך יפחת במעט עומס התנועה.

גם תושבים המתגוררים בשכונת רמת חן, שנתקלים לאחרונה בעומסי תנועה כבדים בציר אלוף שדה, דורשים לשנות את מופע הרמזורים. ביום ראשון בבוקר הציר היה עמוס מצומת רזיאל עד לבית החולים שיבא. "אולי צריך לבצע שינוי בתוכנית הרמזורים עד לצומת עם בית החולים, כי נוצר פקק ארוך מאוד, של קילומטרים", אומר תושב השכונה.

המשנה לראש עיריית רמת גן ותושבת שכונת נווה יהושע הגר יעקב ציינה השבוע, כי "המצב שנוצר לאחרונה הוא אכן בלתי נסבל, ויש לפעול לאלתר על מנת להביא להקלה בעומסי התנועה. "פניתי לראש העירייה כרמל שאמה הכהן ולגורמי המקצוע בעירייה, שהבטיחו לפעול מול נת"ע, בניסיון להביא לשינויים בהסדרי התנועה. ראש העירייה הודיע, שבשבוע הבא הוא מתכוון לשתף את הציבור בדרכים להקלה על העומסים הכבדים. אני מאמינה שניתן יהיה למצוא דרכים יצירתיות שיביאו להפחתת עומסי התנועה הכבדים. התושבים מתלוננים והם צודקים".

מהעירייה נמסר: "העומסים הבלתי נסבלים בבוקר ביציאה מהעיר הם לא דבר חדש. מה שכן חדש, הוא הכבדה משמעותית מאז התקדמות העבודות של הרכבת הקלה בצר אלוף שדה, שהכתיבו צמצום נתיבים. לכך נוספות עבודות חידוש תשתיות כבדות של תאגיד המים ברחוב הירדן, וכל זה לאחר שנתיים של קורונה, בהן החיים היו חלקיים. עם החזרה למסלול ולהיקף מלא, נוצרה קפיצת מדרגה, כשבבת אחת כולם מרגישים את תוספת הרכבים והתושבים, הנובעת מהגידול במספר הרכבים והתושבים בעיר ובגוש דן. 

"צומת אלוף שדה והירדן, וצומת הירדן ונווה יהושע הופקעו בחוק מהעירייה, הועברו לסמכות חברת נת"ע, ומנוהלים ומנוטרים על ידם באופן שוטף ומלא. העירייה ערה לסבל שנוצר בכל בוקר מחדש ומכה בתושבים ותלמידי העיר, המבקשים בסך הכול לצאת לעבודה או להגיע לעוד יום לימודים בזמן. לכן,  בהנחיית ראש העירייה, מבוצעות בחינות תחבורתיות של מספר צמתים ורמזורים לאורך רחוב הירדן ובאזור, כדי לבחון האם ומה ניתן עוד לעשות. הבחינה מבוצעת הן עלי יד אגף התנועה והן על ידי מומחים חיצוניים. 

"ראש העירייה פנה למשטרת ישראל כדי לקבל אישור מיוחד להצבת שוטרים בשכר מדי בוקר, להזרמת התנועה והבטחת בטיחות הולכי הרגל המבקשים לעבור בצמתים החסומים. מפקד משטרת רמת גן ידכן לאחרונה, כי נתקבל האישור להקצות כוח שיטור בשכר, והוא יופעל מיידית בשטח. כמו כן, ראש העירייה ביקש מהדרג המקצועי בעירייה לבחון היתכנות לפתיחת מוסדות החינוך באזור מוקדם יותר בבוקר, כדי לאפשר להורים המעוניינים להקדים את שעת היציאה לעבודה. במקביל, הועברה פניה אישית גם למנהלות ומנהלי בתי הספר באזור להתחשב במאחרים. 

"כמו כן, הנחה ראש העירייה לבחון מימון שאטלים זמניים מהשכונות לריכוזי התעסוקה בגוש דן, למוותרים על השימוש ברכבם הפרטי. בשבוע הבא יתקיים מפגש תושבים פתוח עם ראש העירייה ואנשי המקצוע, שנועד להסברה על הנעשה ועל הצפוי, וכן לתת מענה על כל השאלות והרעיונות לפתרון הבעיה, שעולים וצפים מהציבור".