"כבר כמה חודשים קיימת מצוקת חניה קשה במרכז רמת גן, בגלל עבודות השיפוץ בכיכר אורדע. עכשיו, כשהחלו עבודות תשתית להחלפת צנרת המים, מציאת מקום חניה בשעות היום, סמוך לבית שלי ברחוב קלאוזנר, הפכה למשימה כמעט בלתי אפשרית", אומר ישראל נחום, דייר ותיק המתגורר ברחוב.

עבודות השדרוג של כיכר אורדע (רמב"ם) אמורות להסתיים בעוד כמה חודשים. הכיכר החדשה משופצת במקביל לעבודות שיפוץ ושדרוג בשדרות הילד ובגן המלך דוד, שישתלבו בהשקת תחנת ביאליק בקו האדום של הרכבת הקלה, שאמורה להתחיל לפעול ב-2023.  

לדברי הדייר הזועם, "בגלל העבודות שמבוצעות על ידי החברה הכלכלית והעירייה בכיכר אורדע, נלקחו למעלה מ-100 מקומות חניה, רובם במגרש החניה שמאחורי בית האזרח. בגלל העבודות של תאגיד מי רמת גן להחלפת הצנרת ברחוב קלאוזנר וברחוב שאנן נגרעו עשרות מקומות חניה נוספים בשני הרחובות. השבוע הם סומנו באדום ואסור להחנות בהן בימי חול בשעות היום, בין השעות 17:00-8:00 וביום שישי בין השעות 13.00-8:00.

"אני מבין שיש צורך לבצע עבודות שיפוץ ושדרוג, ולהחליף את הצנרת, אבל למה אין סנכרון בין העירייה לתאגיד המים? מה הדחיפות דווקא עכשיו? הרי עשרות שנים לא החליפו את הצנרת, אז היו יכולים לחכות עוד כמה חודשים. היו צריכים לבצע את עבודות החלפת הצנרת רק לאחר סיום העבודות בכיכר אורדע והחזרת מקומות החניה במגרש הסמוך לכיכר. אז מצוקת החניה הייתה פחות קשה. זה יוצר תחושה שיד ימין לא מתואמת עם יד שמאל, שאין תיאום בין הגופים על ביצוע עבודות באזורים כל כך סמוכים. ואם יש תיאום, היה כאן שיקול דעת מוטעה".

מהעירייה נמסר: "התאגיד מבצע עבודות להחלפת תשתיות מים וביוב. ברחוב קלאוזנר העבודות יסתיימו ב-1 בדצמבר 22', ברחוב שאנן ב-15 בינואר 23'".