מחזור נוסף של פרויקט "מרפסות פורחות" בגבעתיים יצא לדרך. "מרפסות פורחות" הוא פרויקט קהילתי ייחודי בעיר, במסגרתו המתנדבים נפגשים עם תושבי העיר הוותיקים בביתם, וביחד הם יוצרים ומטפחים אדניות פורחות.

יוזמי הפעילות מציינים, כי מעבר לערך האסתטי של האדניות בבית התושבים הוותיקים, הפרויקט מייצר חיבור אנושי משמעותי בינם לבין המתנדבים, באמצעות מפגשים בלתי אמצעיים, שבהם נרקמים גם קשרי ידידות. עבור התושבים הוותיקים מדובר במפגש חברתי משמעותי, שמאפשר להם להעשיר את חיי החברה והפנאי ולהפיג את בדידותם. למעשה, על פי החשיבה שבבסיס הפרויקט, האדניות הן "קרקע פורייה שעליה צומחת ידידות".

לדברי המתנדבת דקלה לנג, תושבת העיר, העוסקת בגינון טיפולי, "שתלנו יחדיו, וזה היה מאוד מרגש. הגמלאית המקסימה שלי הריחה את צמחי התבלין והתלהבה מהם. היא הניחה אדמה, הידקה, שחררה את השתיל מהכוסית ומיקמה אותו. התלכלכה כולה באדמת השתילה ומאוד מאוד נהנתה. בסוף, היא הניחה את היד על הלב, ואמרה שזה עושה לה טוב".

הפרויקט הוא פרי יוזמה של תושב העיר, חובב הגינון נמרוד שחם, האחראי על מיפוי הצרכים וההדרכה המקצועית. היוזמה אומצה לפני כשנה על ידי היחידה לאזרחים ותיקים ולהתנדבות, באגף לשירותים חברתיים של העירייה, ועל ידי עמותת קהילתיים. המפגשים המשותפים לאורך השנה מתקיימים במרכז הקהילתי שדה בוקר בעיר. 

בשלב ראשון, המתנדבים מגיעים לבתי הוותיקים לצורך תכנון האדניות במרפסות, כשהתכנון כולל התאמה לכיווני המרפסת ושעות השמש הצפויות. לאחר מכן, מקבלים המתנדבים את ההכשרה המתאימה ומתחילים לעבוד על גינון המרפסות יחד עם הוותיקים. "בזכות הפרויקט הזה, יצא לי להכיר את אליעזר, איש מקסים ומרשים", מספר המתנדב רוני פינקלשטיין. "אני מגיע אליו פעם בשבוע, הוא מדבר ומשתף, ואני בעיקר מקשיב ונהנה לשמוע".

לדברי רכזת המתנדבים באגף לשירותים חברתיים עינת צוקר, "מרפסות פורחות הוא פרויקט ייחודי, החוגג שנה להקמתו. הפגת בדידות מהווה מטרה חשובה עבור האזרחים הוותיקים, שלא תמיד יכולים לצאת מבתיהם לפעילויות בעיר, וגם הילדים גרים רחוק ולא תמיד פנויים. המתנדב שמגיע אחת לשבוע מתעניין בשלומם ומשמש כאוזן קשבת ותרופה עבורם. אני מזמינה מתנדבים שמעוניינים לקחת חלק בפרויקט לפנות אליי".