ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן ורעייתו ורד נחקרו היום (שני) במשך שעות ארוכות ברשות המסים, בחשד לעבירות מס לכאורה על נכסים שבבעלותם. בערב שוחררו בני הזוג בערבות כספית, וכבר מחר ישוב ראש העירייה לעבודתו.

שאמה הכהן חשף הערב את זהותו בפוסט שפרסם בפייסבוק: "מוותר על איסור הפרסום, ואם היה מותר לי, הייתי משתף במלוא פרטי חקירתי היום ברשות המסים. מדובר בי ואין לי מה להסתיר", ציין שאמה הכהן. "חשוב לי מאוד להדגיש, שלא נשאלתי ולו שאלה אחת על עיריית רמת גן, או על תפקידי הציבורים הקודמים".

בהמשך כתב שאמה הכהן: "החקירה נוגעת לענייני הפרטיים על דיווחי חברה שהקמתי לפני 24 שנים ושכבר לפני 13 שנים הפטרתי מניהולה, בהתאם לחובה המוטלת על כל חבר כנסת. כמו כן, נשאלתי על הכנסות מדירות פרטיות שבבעלותי ובבעלות משפחתי. שיתפתי פעולה באופן מלא בחקירה, ומטבע הדברים לא אוכל לפרט יותר בנושא בשלב זה".

שאמה הכהן הוסיף: "לכל הדואגים והמחזקים - תודה רבה. אני מאמין שגם כאן האמת תנצח. גם ביום לא נעים זה, אני ממשיך להאמין ברשויות החוק, ושלאחר בחינת הדברים, הן תגענה למסקנה, שדין התיק להיסגר. כבר מחר בבוקר אני חוזר לעבוד מסביב לשעון עבורכם".

הדרמה החלה בבוקר יום שני, כשחוקרים של רשות המסים הגיעו לביתו של שאמה הכהן ועיכבו אותו ואת רעייתו לחקירה עד לשעות הערב, בחשד לאי תשלום מסים לכאורה, בהיקף של מאות אלפי שקלים. כבר בשעות הבוקר נפוצו שמועות, לאחר שפגישותיו בוטלו, ובאון חריג, הוא גם לא היה פעיל בוואטסאפ וברשת. 

יצוין, כי על פי החוק, ניתן היה לפרסם את שמו רק ביום רביעי, בתום 48 שעות מחקירתו, אלא אם חל צו איסור פרסום. אבל שאמה הכהן החליט לחשוף את זהותו ביוזמתו, לאחר שובו מהחקירה, ודאג להבהיר כי הוא ממשיך בפעילותו בעירייה כרגיל.