מועדון "קפה אירופה" לשורדי שואה בגבעתיים קיים אירוע הוקרה לזכרו של רס"ן בר פלח ז"ל, שנהרג בחודש ספטמבר, כשפיקד על חולייה שהסתערה על מחבלים סמוך למעבר ג'למה. רס"ן פלח, שהיה בן 30 במותו, התגורר בנתניה ושירת כסמג"ד בסיירת הנח"ל. 

מערכת היחסים בין רס"ן פלח ל"קפה אירופה" נרקמה בשנת 2018, כשהוא וחברו דודו מכלוף הקימו מיזם לשורדי שואה, במסגרתו קיימו ארוחה חגיגית בראש השנה בבר בנתניה. בכל ארוחה, הם דאגו להסעת האורחים מגבעתיים ואליה. מטרת המיזם הייתה להפיג לשורדי השואה את הבדידות ולאפשר למי שלא זוכה לכך, לחגוג את החג בסביבה משפחתית וחמה. 

את החיבור בין שורדי השואה לרס"ן פלח יצר גיל שוע מגבעתיים, מתנדב במחלקת הצעירים בעירייה. לאחר נפילתו של רס"ן פלח, ביקשה משפחתו להמשיך את המסורת ולקיים אירוע, שבמרכזו המורשת ההתנדבותית ורוח הנתינה של רס"ן פלח. 

באירוע השתתפו ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, סגנו סיון גולדברג, מנהלת האגף לשירותים חברתיים זיוה גבאי ומשפחתו של בר – אימו דליה, אחיו עמוס, גלית וטל,  דודתו חנה ויותר ממאה שורדי שואה מגבעתיים. לצדם, היו מתנדבים מארגונים שונים, או כמו שהם מכנים את עצמם "כוח פלח", שבו חברים יותר מ-500 חברים, בני משפחה וחיילים ששירתו עמו ומתנדבי "ליונס גור אריה".

"אני מודה למשפחת פלח היקרה, שכיבדה אותנו בנוכחותה. זה מפגש מחזק, אך גם כואב מאוד. לא נשכח לעולם את ההתרגשות של שורדי השואה, שחזרו מהארוחה החגיגית בנתניה לפני כארבע שנים, שבר ז"ל היה מהמארגנים שלה, ואת הרוח ההתנדבותית והאנושית שייצג", ציין קוניק.

טל, אחיו הבכור של בר, הוסיף: "בר צמח מקושי ומאתגרים, ובכל פעם שעבר מכשול, הוא התחבר יותר לעוצמה שבו. הוא הצליח להגשים את עצמו בקריירה צבאית מדהימה, מוקף חברים, עם מגירה מלאה במכתבי תודה על מיזמים שהקים. היופי בצמיחה מאתגרים הוא, שאתה לא מפחד כשהם מגיעים, והרבה פעמים אתה אפילו מחייך להם בפנים. וזה מה שהייתי רוצה שניקח מכאן".