"בעקבות אירוע חמור שאירע לפני כחודש באתר בנייה הסמוך לגן הילדים "פעמונית" בשכונת הגפן ברמת גן, במסגרתו בעת הרמת מוטות ברזל, פגע המנוף בגדר הגן ועיקם אותה בזמן שהילדים שיחקו בחצר - יש לגבש נוהל עירוני בעניין בטיחות אתר בנייה הסמוך למוסד חינוכי, ואופן הפעלת עגורן צריח באתר בנייה הסמוך למוסד חינוכי". כך דורשת חברת מועצת העירייה חיה מנע, בהצעה לסדר שהעלתה בישיבת המועצה.

"הילדים שנבהלו מאוד מהפגיעה, שגרמה לרעש עצום, הובהלו לתוך הגן על ידי צוות הגן. בנס לא היו נפגעים", ציינה מנע. לדבריה, "הורי ילדי הגן, שנודע להם על המקרה החמור, שחשף את ילדיהם לסיכון בלתי סביר, טוענים שפנו למוקד העירוני והובטח להם שיוצא צו הפסקת עבודה לשבוע, אבל למחרת העבודות נמשכו, ומאז אף בוצעו כמה פעמים הנפות של ציוד על ידי עגורן מעל שטח הגן, בזמן שהיה פעיל והילדים שוהים בו בחצר".

מנע ציינה עוד, כי בהתאם לנוהל משרד החינוך, האחריות לבטיחות אתר בנייה והפעלת עגורני צריח בקרבת מוסדות חינוך מוטלת על הרשות המקומית. "בין היתר, קובע הנוהל איסור לבצע הנפה כלשהי של מטען באמצעות עגורן מעל שטח המוסד החינוכי, דבר שלטענת ההורים בוצע במקרה דנן. לנוכח ריבוי אתרי בנייה הסמוכים למוסדות חינוך, יש לגבש נוהל עירוני, המאמץ את נוהל משרד החינוך בנושא, על מנת לשמור על חייהם של תושבי רמת גן, ולפרסם את הנוהל באתר העירוני", טוענת מנע.

בעקבות הצעתה, סוכם שיתקיים סיור של הדרג המקצועי באזור הגן ויוסקו המסקנות הנדרשות. מנע ציינה, כי בסיור שאכן התקיים ביום שני השבוע, סוכם שייבחנו חלופות לגנים אחרים באזור, על מנת להעביר את הילדים לשם בתקופת הבנייה. "לנוכח המקרה החמור שאירע בגן הילדים פעמונית וריבוי אתרי הבנייה בעיר הסמוכים למוסדות חינוך ועלולים לסכן את חיי ילדינו, אני רואה חשיבות עליונה בקיומו של נוהל עירוני ברור בנושא אתרי בנייה ושימוש במנוף בסמיכות למוסד חינוכי", היא הדגישה.