עומסי התנועה הכבדים ומצוקת החניה יתפסו, ככל הנראה, מקום נכבד במערכת הבחירות הסוערת לראשות ולמועצת עיריית רמת גן ב-30 באוקטובר 2023, כשברקע עבודות התשתית של הרכבת הקלה ויישום תוכניות בנייה ופיתוח.

ליעד אילני, הנערך לקראת ההתמודדות בבחירות על ראשות עיריית רמת גן, הודיע, כי יקי פרלשטיין יהיה יועץ בכיר בתחום התחבורה, בתוכנית שיפרסם בקרוב. פרלשטיין, המתגורר ברמת גן, נחשב למומחה בתחום התחבורה. "בעיות התחבורה בגוש דן בכלל וברמת גן בפרט, החריפו לאחרונה באופן משמעותי. לתושבי שכונות רבות בעיר לוקח לעתים פרק זמן של שעה-שעתיים כדי להתחבר לציר תנועה מהיר. חלק מהבעיות נובעות מהיעדר תכנון ומהזנחה לאורך זמן", טוען אילני.

"אני לא קוסם, ובניגוד לאחרים, גם לא נוהג להבטיח מה שברור שאי אפשר לקיים. לכן, אני דוגל בעבודת מומחים מהשורה הראשונה בכל תחום ותחום בניהול העיר", ציין אילני. "העתיד נמצא בתחבורה הציבורית, האלטרנטיבית והשיתופית, ולכן, אני מאמין שבעוד 20 שנה ניגמל מהשימוש ברכב הפרטי, אך עד אז נדרשות פעולות שיכולות להקל חלקית על עומסי התנועה. ביחד עם יקיר פרלשטיין ומומחים בכירים נוספים, התחלנו לגבש תוכנית עבודה מקצועית ורצינית בתחום התחבורה".

בינתיים, בעירייה נמשכים הניסיונות להקל על עומסי התנועה הכבדים לאורך ציר אלוף שדה, רחוב הירדן והרחובות המובילים אליו, שהחמירו בשעות הלחץ של הבוקר, בעקבות עבודות התשתית בקו הסגול של הרכבת הקלה. בין היתר, נבחנים מופעי הרמזורים ושוטרים מבצעים הכוונה ידנית. בנוסף, כמו שדיווחנו בשבוע שעבר, נבחנת האפשרות לאפשר לתושבי העיר לעבור בשעות הלחץ של הבוקר דרך הספארי לכביש 4, באמצעות פתיחת שער יציאה בין הספארי למרכז הלוגיסטי העירוני, סמוך לצומת מסובים.

ראש העירייה שאמה הכהן, כבר אמר בעבר שאין פתרונות קסם, ושהמטרה היא להקל עד כמה שניתן בתקופה בה מתקיימות בצירים הראשיים עבודות תשתית.