הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מהחיים החברתיים של ילדים ומתבגרים. לנוכח הנתונים המדאיגים, שמעידים על עלייה משמעותית בהיקף האלימות ברשתות החברתיות, ממנה סובלים ילדים ובני נוער ישראליים, גיבשה עיריית גבעתיים בחודשים האחרונים תוכנית חינוכית חדשנית, בניסיון להביא למיגור התופעה כבר ממסגרות הגיל הרך. 

מ"מ ראש העירייה טלי ארגמן והצוות החינוכי בעירייה פנו למשפחתו של איתם תמיר ז"ל, ששם קץ לחייו בשנת 2019, בהיותו בן 10 בלבד, לאחר שהתמודד עם שיימינג מצד תלמידים בבית הספר בו למד בעיר יבנה, ויחד גיבשו תוכנית חינוכית ברוחו ולזכרו. 

"התוכנית, שאושרה על ידי משרד החינוך, מבוססת על הטמעת ערכים המקדמים כבוד לאחר, סובלנות, חמלה לזולת, תקשורת נכונה ויצירת שיח מכבד", מסבירה מנכ"לית חברת "מסרים" שיר ממן, שכתבה את התוכנית. בשבועות האחרונים התקיים פיילוט  וצלח בגני ילדים בגבעתיים, במסגרתו הוקמה בגנים "גינת המילים הטובות" - גינה חקלאית, שהילדים עובדים בה ומוקדשת לשיח חיובי. בעקבות הצלחת הפיילוט, הוחלט להפעיל את התוכנית בכל גני הילדים בעיר. 

"למילים יש כוח. עלינו כחברה לדאוג לחנך את ילדינו עוד מגיל צעיר, להיות ערים להרס שמילים יכולות לגרום", אמר אייל תמיר, אביו של איתם ז"ל, בכנס השקת התוכנית. ארגמן הוסיפה: "יש לי חלום - שלא נקרא עוד על סיוט הביוש המביא עמו טרגדיות איומות, שחלקן נשארות עם הפגועים לשארית חייהם. אנו מציגים דרך, שאמורה לזכך את מערכות החינוך שלנו ולעצב דור חדש, רגיש, חכם יותר ואכפתי. אולי מגני הילדים בגבעתיים תצא הבשורה. 

לדבריה, "הורים נדהמים לא פעם לגלות את ההבנה והחוכמה של ילדיהם הצעירים. מחקרים מראים, שילדים עד גיל שש קולטים בצורה הטובה והנכונה יותר תכנים הנוגעים להתנהגות. התוכנית מוקדשת לזכרו של איתם תמיר, המלאך שהלך לעולמו".

ראש העירייה רן קוניק: "התוכנית החדשה תוטמע בכל גני החובה בגבעתיים ותתרום להקניית הרגלים מכבדים והטמעת כללי התנהגות וערכים חינוכיים חשובים, שילוו את הילדים לאורך כל חייהם. תופעת השיימינג והשיח האלים חלחלו לצערנו גם למערכת החינוך בישראל. אני תקווה, שככל שנטמיע בילדים ערכים של כבוד לזולת, סובלנות ויצירת שיח מכבד, נצליח למנוע מקרים קשים של בריונות ופגיעה אלימה ברשת ומחוצה לה".