הדשן בגן רבקה ירוק יותר. היחידה לקיימות באגף שפ"ע של עיריית גבעתיים, יזמה את המדשן (קומפוסטר) העירוני השיתופי הראשון. המדשן הוא מתקן מחזור לפסולת אורגנית, שאליו ניתן להכניס שאריות מזון - כ-50% ממשקל האשפה המיוצרת במשקי בית.

המדשן, שנבנה מעץ ממוחזר, הוקם ב"גן רבקה" ונועד לשרת את תושבי העיר. בעירייה הבהירו, כי שימוש במדשן תורם להפחתת זיהום האוויר, המים והקרקע וגם לסביבה. "תושבי העיר מוזמנים להשליך למדשן שאריות מזון, שבהמשך יהפכו מפסולת לדשן טוב, שאותו ניתן יהיה לפזר בגינה, בעציצי הבית, בשיחים ובערוגות", ציינו בעירייה.

תושבים המעוניינים להשתמש במדשן, מוזמנים לבצע איסוף של שאריות מזון (למעט מזון מן החי), לשפוך אותן למדשן בשכבה אחידה, ולכסות את הפסולת בשכבה נדיבה של עלים או חומר יבש, הנמצאים בתא הפנימי של מתקן הדישון. בהמשך, ניתן יהיה לקחת דשן אורגני לפיזור בגינה הביתית, בתיבה המיועדת לכך במתקן הדישון.

"המדשן הוא חלק מתוכנית הקומפוסטציה בעיר", אומר מחזיק תיק איכות הסביבה אביעד מנשה. "אין שום סיבה הגיונית לאסוף פסולת אורגנית, להסיע אותה קילומטרים רבים מהעיר ברכבים מזהמים, רק כדי לטמון אותה לבסוף עם פסולת אחרת".