נמרה חדשה הגיעה לספארי ברמת גן, כחלק מתוכנית לשימור המין ויצירת גרעין רבייה, שמקיים הספארי בשיתוף ארגון גני החיות האירופי. הדיירת החדשה היא נמרה פרסית, וכמו כל דייר חדש, גם הגעתה לוותה בהתרגשות רבה. 

הנמרה החדשה, בת כשנתיים, עברה לספארי מגן החיות "בובאל" שבצרפת, בטיסה של חברת אל על, והיא שוהה בחצר משלה. בעתיד הקרוב תפגוש את כורש, הנמר הפרסי, בן כחמש וחצי, שנמצא בספארי מזה ארבע שנים. תהליך החיבור של השניים הוא איטי ומורכב. תחילה הם יצאו לחצרות נפרדות, אך יוכלו להריח זו את זה. לאחר שיכירו, ויוחלט כי יש להם רצון ומוכנות להיפגש, הם יוכלו לחלוק חצר משותפת, תחת עיניהם הבוחנות של המטפלים.

"כל הגעה של בעל חיים לספארי מרגשת אותנו מאוד", אומר סגן ראש עיריית רמת גן ויו"ר דירקטוריון הספארי רועי ברזילי. "חצר הנמרה, שנבנתה בתרומה ובתמיכתה של העירייה, נבנתה על פי התקן של גני החיות באירופה, שמחייב חצרות נפרדות לזכר, לנקבה ולגורים. הנמרה נמצאת במתחם בעלי החיים הארץ ישראליים, מול חצר הדובות, שגם היא הושקה לאחרונה בהשקעה כספית גדולה. אנחנו ממשיכים להשקיע, על מנת לשפר ולשדרג את הספארי לטובת בעלי החיים".

הנמר הפרסי מוגדר כתת-מין בסכנת הכחדה. האוכלוסייה הגדולה ביותר של הנמר הפרסי נמצאת באיראן, ואוכלוסיות נוספות פזורות במדינות הגובלות באיראן, בעיקר בצפון ובאזור הקווקז. פרויקט הרבייה שבו תשתתף הנמרה החדשה, יאפשר את השבתם של הנמרים הפרסיים לטבע. מטרת התוכנית היא להגיע לכ-200 נמרים בגני חיות באירופה, שאת חלקם ניתן יהיה להשיב לטבע. לכן, הציפייה לצאצאים מצמד הנמרים בספארי היא גדולה וחשובה. עד לשנת 2020 רק כעשרה נמרים פרסיים הושבו לטבע באזור הקווקז. 

מעבר לדאגה לעתידם, הנמרים הם טורפי העל היחידים שנשארו באזור הזה, ולכן יש חשיבותם רבה לשמירה על יציבות המערכת האקולוגית בבית הגידול הזה. לדברי זואולוגית הספארי קרן אור, "הנמר הוא אחד מחמשת החתולים הגדולים במשפחת הפנתרים ובעל התפוצה הגדולה ביותר. הוא חי באזורים נרחבים באפריקה ובאסיה, בחצי האי ערב ובמזרח התיכון. גם בישראל חיו בעבר נמרים בטבע. הנמר הערבי, שחי בעין גדי ובהר הנגב, והנמר האנטולי, שחי בצפון ישראל"

בספארי מציינים, כי "הנמרה יועדה לספארי כבר מרגע לידתה, וההכנות להגעתה נמשכו כשנתיים. כדי להקל עליה את ההסתגלות לביתה החדש, מטפליה אימנו אותה בשפה האנגלית ולא בצרפתית, כדי שהצוות  המטפל בספארי יוכל לתקשר עמה". כעת, מחפשים עבור הנמרה שם ישראלי. אם יש לכם רעיונות, תוכלו לשלוח לעמוד הפייסבוק של הספארי.