"800 מ"ר של חדשנות רפואית" – כך מתארים בשירותי בריאות כללית את מרפאת הגפן, הממוקמת בפרויקט פסגות ברחוב ז'בוטינסקי 105 ברמת גן, שעתידה להפתח במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023. בימים אלה מתקיימות במבנה עבודות קדחתניות להשלמת הבינוי, ולאחרונה הוצב שלט מאיר עיניים על חזית הקומה השנייה של פרויקט פסגות עליו נכתב: "כאן תיפתח מרפאת העתיד של כללית".

המרפאה החדשה תציע שירותי רפואה ראשונית (משפחה וילדים), רפואת נשים ורפואה יועצת (אף אוזן גרון, עיניים, אורטופדיה, עור ושירותי דיאטנית), ותשרת את תושבי שכונת הגפן, שיכון ותיקים ומרכז רמת גן. בקומת הכניסה לבניין פועל כבר כיום סניף של סופר-פארם, שינפק תרופות למטופלי המרפאה.

בכללית הבהירו, כי המרפאה החדשה תפעל בשעות הבוקר בימים ראשון-חמישי, ושלוש פעמים בשבוע תהיה פתוחה גם בשעות אחה"צ. בימים אלה מתקיימות במבנה עבודות קדחתניות להשלמת הבינוי במקום לקראת אכלוס החדרים בציוד רפואי מתקדם.

במחוז דן של שירותי בריאות כללית ציינו, כי המרפאה תהיה מונגשת לבעלי מוגבלויות. "מרפאת הגפן תיתן מענה של רפואה ראשונית ושוויונית למטופלי כללית ברמת גן, ותשלב באופן אופטימלי בין שירותים דיגיטליים מתקדמים וחדשנות רפואית, לבין צוות מסור ואנושי", ציינה מנהלת מחוז דן-פתח תקווה בכללית ד"ר יעל רייכנברג.

בתוך כך, בשירותי בריאות כללית מדווחים גם על שינויים בגבעתיים. במקומה של ד"ר דרורית שהם לחמן, שפרשה לאחרונה לגמלאות, הצטרפו למרפאה בקניון גבעתיים שני רופאי משפחה - ד"ר אלה מנקביצקי, מומחית ברפואה פנימית וד"ר שמעון עברי, מומחה ברפואת משפחה ומנהל מרפאת הרצל ברמת גן. "נמשיך לעבות את השירותים ברמת גן ובגבעתיים למען מטופלינו בכל הגילאים, תוך הנגשת שירות איכותי בפריסה רחבה ובזמינות גבוהה", ציינה ד"ר לימור דרורי הרישנו, האחראית על מרפאות כללית בשתי הערים.