במסגרת קמפיין "סיסטרהוד" לקידום סולידריות ומנהיגות בקרב נערות ונשים, התקיים בתיאטרון גבעתיים קונגרס ראשון מסוגו בישראל, בהשתתפות מאות תלמידות מבתי ספר תיכוניים בעיר ובמעמד ראש העירייה רן קוניק וסגניתו אור-לי ניב. "סיסטרהוד" (אחווה נשית) היא מסגרת רעיונית שאומצה על ידי קבוצות נשים, ובשנים האחרונות גם בקרב נערות בישראל. 

קונגרס הנערות הראשון של גבעתיים, ביוזמת מחלקת הנוער של העירייה, התקיים בהשתתפות כ-300 תלמידות כיתה י' מבתי הספר התיכוניים בעיר. לדברי המארגנים, גיל ההתבגרות מזמן לנערות חוויות רגשיות וחברתיות חדשות. השתייכות לקבוצת נערות, המהווה מעין שבט אחיות, מסייעת לבנות להתמודד עם אתגרים שונים ומחזקת את הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות שלהן. מטרת הקונגרס היא, להעלות את המודעות לסולידריות בין נערות ונשים, ולקדם עשייה ומנהיגות של נערות עבור נערות.

אשת החינוך וזוכת פרס ויצ"ו לנשים פורצות דרך עו"ד מיכל ברקאי ברודי, המשמשת כיועצת של האגף לשוויון מגדרי בנציבות שירות המדינה, הרצתה בפני התלמידות על עקרונות ה"סיסטרהוד". ההרצאה התמקדה בשאלה, כיצד אנחנו, כנערות וכנשים, יכולות לקדם את עצמנו וזו את זו באמצעות סולידריות, מעורבות ואכפתיות. היא שיתפה את התלמידות בסיפור ההקמה של מכינה קדם צבאית, שאותה יזמה והובילה, תוך התמודדות עם מכשולים רבים בדרך. 

בתום ההרצאה, התקיימה הפסקה פעילה בהובלת "נערות ערות" - קבוצה פמיניסטית-אקטיביסטית של תלמידות תיכון מגבעתיים, הפועלות במסגרת מרכז הנוער בית ריש. בין הפעילויות הייחודיות בלטו: תרשים זרימה להתאמת "סוג החברה שאת", עמדת צילום עם דמויות אייקוניות של נשים אקטיביסטיות עם בנדנות אדומות, ובחירת "אשת השנה" מבין דמויות מפורסמות או בעלות משמעות לנערות. בהמשך, התחלקו התלמידות לקבוצות, שבהן דנו בהתמודדות עם אתגרי היומיום. 

"קונגרס הנערות של גבעתיים, שבו לקחו חלק מאות תלמידות תיכון, מתכתב עם האתוס של גבעתיים כעיר ליברלית, המעודדת ערכים של חופש, סובלנות ושוויון מגדרי", ציין קוניק. "מדובר באירוע ראשון מסוגו בישראל, שמדגיש את החשיבות שאנו מייחסים לקידום מנהיגות נשית במערכת החינוך העירונית, באמצעות סולידריות, מעורבות ואכפתיות". רכזת מחלקת הנוער ומובילת הפרויקט גאיה אפשטיין, הוסיפה: "אני מאמינה שהקונגרס יהפוך למסורת רבת שנים, שתייצר, לצד תהליכים חינוכיים נוספים, שינוי חברתי אמיתי".

לדברי סגנית ראש העירייה ניב, "שוויון מגדרי וקידום נשים הם נושאים שאנו עוסקים בהם לאורך השנה. היוזמה הנהדרת לאירוע ייחודי ופורץ דרך, ההרצאות, השיח וסיעור המוחות, יהוו בסיס להגברת המודעות לשוויון מגדרי ולקידום האחווה הנשית במסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בגבעתיים. אני מאמינה שאחדות נשית, שיתופי פעולה וחיבורים בין נשים ולמען נשים, יכולים לשפר את החברה. הילדות הקטנות מסתכלות על הנערות של היום, שמתוות דרך, משמיעות את קולן בכל נושא, ללא מורא, ומאמינות ביכולות שלהן", היא הדגישה.