תוכנית מרחב הירקון, שאושרה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת, כוללת הקמת שני גשרים שיחברו את העיר לתל אביב מעל גדת נחל הירקון, והקמת מזח סירות סמוך לאצטדיון רמת גן. לדברי סגן ראש העירייה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רועי ברזילי, במסגרת התוכנית יוכשרו מאות דונמים של טבע עירוני ושטחים פתוחים לציבור. "התוכנית מסלקת גדרות ומחסומים, שהפריעו עד היום לציבור להגיע וליהנות מהירקון", הוא ציין.

כאמור, התוכנית כוללת הקמת שני גשרים נוספים על הירקון, שיאפשרו לתושבי רמת גן נגישות לפארק ולתל אביב. לדברי ברזילי, "איכות המים בירקון השתפרה לאין שיעור מכפי שהיכרנו בעבר, ובקרוב ניתן יהיה לקדם את שייט הסירות בירקון גם בצד הרמת גני. אני שמח על אישור התוכנית, שמצטרפת לתוכנית שאישרנו לא מזמן במרחב הירוק הדרומי של העיר".

בתוך כך, שלושה מכרזים שאושרו, אמורים להביא לשינוי משמעותי בספארי ברמת גן. לדברי ברזילי, המכהן גם כיו"ר דירקטוריון הספארי, המכרז הראשון שאושר הוא להקמת שביל סובב חומה, שיאפשר ללכת או לרוץ לצד חומת הספארי, כשברקע חיות הבר בשטח האפריקאי. השביל יהיה במפלס קרקע גבוה משטח בספארי, על מנת ליצור חוויה בטיחותית ומהנה למשתמשי הדרך. 

ברזילי מסר עוד, כי המכרז השני שאושר, הוא להקמת כדור פורח בספארי. לדבריו, "נבחר זוכה, ובימים הקרובים נשלים את ההתקשרות מולו. מתחם הכדור הפורח, שיוקם בתפר שבין הפארק הלאומי לספארי, יאפשר לבאים לפארק ולמבקרים בספארי להיבנות מהאטרקציה המיוחדת". על פי התוכנית, הכדור יונף לגובה של כ-120 מטר ויישא 17 איש בכל פעם. "הכדור יאפשר מבט פנורמי על כל המרחב הדרומי של רמת גן, עד לפארק אריאל שרון, ולהשקיף על בעלי החיים בספארי", הוא ציין.

המכרז השלישי שאושר, הוא להקמת פינת חי חדשה, שתאפשר מגע בלתי אמצעי עם בעלי החיים ולמידה מקרוב. שלושת הפרויקטים כבר עלו לדיון במועצת העירייה. ראש העירייה כרמת שאמה הכהן הבהיר, כי בכוונתו לקדם אותם וליצור את האטרקציות הייחודיות.