"לאחר שלושה חודשי שיקום, עם פרופיל 45 ואישור חריג לצאת לקורס קצינים - חזרתי לצבא, סיימתי את הקורס, ואני משרת עד היום במילואים בחטיבה 401", מספר סרן במיל' עמית מעוז מרמת גן, שנפצע בהיותו מפקד טנק במלחמת לבנון השנייה, ומקדיש היום את חייו לשילוב לוחמים בתעשיית ההיי-טק.

סיפורו של מעוז (37), שנחשף בטקס הוקרה לנכי ופצועי חיל השריון, הוא השראה לנחישות הרוח, דבקות בערכים ותרומה לחברה. בקיץ 2006, יומיים לפני הפסקת האש, נפגע הטנק עליו פיקד, והוא נפצע באורח קשה. "הטיל התפוצץ בתוך הטנק, ביני לבין רועי התותחן, ובנס שרדנו. ברגע אחד כל עולמי השתנה. סבלתי מחור בריאה, שאיפת עשן, כוויות בידיים ובפנים ורסיסים ביד", הוא משחזר את הרגעים הקשים.

מעוז פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. "אחרי כמה ימים", הוא מספר, "ביקר אותי המח"ט ושאל אותי, למה לא יצאתי לקורס קצינים עד כה. עניתי לו שלא הסתדר. הוא שאל 'תרצה לצאת עכשיו?' ואמרתי לו, שאם תהיה הצעה טובה, אני אשקול. ההצעה הגיעה והחלטתי לצאת לקורס. לאחר שלושה חודשים שיקום, עם תחבושות על הידיים, כובע בוקרים גדול לראשי וחוסר מודעות לפוסט טראומה - חזרתי לצבא, סיימתי את הקורס, ואני משרת עד היום במילואים בחטיבה 401. בשבילי, האירוע הזה הוא סגירת מעגל מרגשת והזדמנות להתבונן על הדרך שעברתי". 

לדברי מעוז, המשרת היום כקצין אג"ם במילואים בחטיבה 401, בשורותיה נפצע במלחמת לבנון השנייה, "המלחמה אולי נגמרה, אבל היא אף פעם לא עוזבת. החוויות שעברתי תמיד איתי. הקושי משנה צורה, השיקום הוא מלחמה, אבל גם החיים, באופן כללי, הם מלחמה. כולם נאבקים. לכל אחת ואחד יש קשיים. אני חושב שהסיפורים של נכי צה"ל, יכולים להוות השראה לאנשים שלא מכירים את העולם שלנו, לתת להם פרופורציות ולהראות להם שאפשר להתגבר על הכול". 

לפני כשנה, הקים מעוז את המיזם הייחודי "קרבי-טק", הפועל לשילוב לוחמים בתעשיית ההיי-טק, מתוך אמונה שיש להם את היכולות והכלים להצליח בתעשייה. עד כה הצליח המיזם לסייע לכ-30 לוחמים, שמצאו בעזרתו את משרתם הראשונה בתחום.