"13 שנה אחרי שחרורי משירות סדיר בצה"ל וכ-40 שנה לאחר שאבי יהודה, שהיה סרן במילואים נפצע באסון צור הראשון בדרום לבנון, סגרתי מעגל אישי, סיימתי קורס קציני מילואים והוענקה לי דרגת סרן, בדומה לאבי", מספר חבר מועצת עיריית גבעתיים ומחזיק תיק השירותים החברתיים יעקב שטרן.

קורס הקצינים, שנמשך כשבעה שבועות, התקיים בכמה בסיסים של צה"ל, בהם בה"ד 1, צאלים וגדעונים. "זו הייתה עבורי תקופה משמעותית, מעצבת ובונה. אלה היו שבעה שבועות רצופים, במהלכם ביצענו תרגילים ואימונים, עברנו הרצאות, סדנאות ושיעורים, מספר שטרן על החוויה. 

"התחברנו כצוות של 27 אנשים שונים, מהצפון ומהדרום, מהעיר והכפר, חילוניים, מסורתיים ודתיים, גברים ונשים, שעצרו את החיים, נפרדו מהמשפחה, החברים והעבודה, ויצאו למסע משנה חיים. אלה אנשים מדהימים, ששמו את האנחנו לפני האני, את הכלל לפני הפרט. מאוסף של אנשים, התחברנו לחבורה מלוכדת ומגובשת, כמו משפחה של ממש", מציין שטרן. "המפעל המורכב והמאתגר בו אנו חיים, מדינת ישראל, דורש אנשים טובים ואכפתיים, שימשיכו לשמור ולדאוג למדינה, לשמור עליה ולהרגיש מחויבים אליה גם בעת רגיעה וכמובן בחירום, גם בסדיר וגם במילואים".

בתום הקורס, כתב לו מפקד הצוות: "לכבוד עצום היה לי ללמוד ממך בתקופה המופלאה שחלקנו ביחד. אין דלת שתישאר סגורה בפניך". לאחר הקורס, שובץ שטרן לשירות מילואים באוגדת עזה.