חובבי צילום מגבעתיים הוזמנו על ידי המחלקה לאיכות הסביבה באגף שפ"ע של העירייה, לתפוס בעין העדשה תמונות ייחודיות של טבע עירוני בתחום השיפוט של העיר. 222 תמונות צולמו ונשלחו על ידי התושבים, מתוכן נבחרו 80 תמונות, שצולמו בסוגים שונים של מצלמות, חלקן בטלפונים סלולאריים. את הזוכים בחרו התושבים, באמצעות הצבעה באתר העירייה. 

למקום הראשון העפיל נמרוד שחם, עם 2,269 קולות. תמונתו, "על גדת בריכת הנופרים", צולמה במגדל השחר. שחם קיבל פרס כספי בסך 1,500 שקל, והודיע כי יתרום מחצית מהסכום לעמותת "ונטעת", הפועלת לנטיעות עצים בישראל. במקום השני, עם 2,219 קולות, זכתה תמונתה של הדס צורף "העץ הכי מיוחד בעולם", שצולמה במעלה בועז. במקום השלישי, עם 1,348 קולות, זכתה התמונה "התבוננות" של עדי זוהר, שצילמה את בנה במפגש עם צב בגבעת רמב"ם. 

התמונות גובשו לכדי תערוכה הפתוחה לקהלה הרחב בתיאטרון גבעתיים עד ה-15 בחודש. "לצד איכות החיים הגבוהה בגבעתיים, העיר מציעה גם לא מעט מקומות ייחודיים, עם טבע אורבני נהדר, כפי שהוא בא לידי ביטוי בתמונות שהשתתפו בתחרות", ציין ראש עיריית גבעתיים רן קוניק. "המפגש בין הטבע לבין העירוניות של גבעתיים מגוון ומרהיב. אנחנו מקפידים לשמור על יחסי גומלין עם הטבע ועל פיתוח בר קיימא".

מחזיק תיק איכות הסביבה אביעד מנשה הוסיף: "התחרות מאפשרת לנו להסתכל על הסביבה המקומית שלנו ועל הטבע בעיר דרך עיניי התושבים. מטרת תחרות הייתה להעלות את מודעות של התושבים לערך הטבע בעיר, על ידי איתור, צפייה וצילום של אובייקטים הראויים לתיעוד, שיתוף הציבור בדירוג התמונות, ולבסוף - הצגת התמונות בתערוכה שפתוחה לקהל".