בסניף ארט קפה בקריית קריניצי ברמת גן נחנך בשבוע שעבר שולחן לזכרה של רותי כספי ז"ל, שנהגה לפקוד את המקום בשנים האחרונות.

בני הזוג כספי, תושבי רמת אפעל, פעלו במשך שנים ארוכות ברמת גן. לבני הזוג ארבעה ילדים ושישה נכדים. ראובן כספי, שהיה לוחם בסיירת הצנחנים וממקימי בית הספר ללוחמה בטרור, השתחרר מצה"ל בשנת 1987, בעקבות פציעה במהלך שירותו הקרבי. במשך שנים ארוכות הוא ניהל את אגף שפ"ע בעירייה, ובהמשך סגר מעגל אישי, כשניהל את בית הצנחן. לאחר מכן, היה סמנכ"ל הספארי. בנוסף, עסק כספי בפעילות התנדבותית בבית החולים שיבא.

ב-24 באפריל 2022 נפטרה במפתיע רעייתו רותי כספי (75) ז"ל, שעסקה במלוא המרץ בפעילות התנדבותית. בין השאר, כמרפאה בעיסוק בבית רבקה בפתח תקווה ובשירותי שירותי בריאות כללית. "אחרי צאתה לגמלאות, נהגה רותי לשבת בארט קפה עם חברות, ומהר מאוד הפכה למנטורית של עובדי המקום", סיפר כספי. "מי שהיה לפני השירות הצבאי, רצה להיוועץ עמה היכן לשרת. היא תמיד אמרה: 'כל שירות הוא מכובד. אני הייתי מקפלת מצנחים. בהחלט תפקיד חשוב, אחראי ומציל חיים". 

לעובדים שסיימו את שירותם הצבאי, ייעצה במציאת ייעוד וקריירה. "היא כמובן אמרה להם שהיא בחרה בריפוי בעיסוק, תחום שלמדה באוניברסיטה העברית בירושלים", מציין כספי. "לימים, שתי מלצריות הלכו בדרכה ולמדו ריפוי בעיסוק. אני מודה לסניף ארט קפה על המחווה המיוחדת להנצחתה, שנולדה בעקבות יוזמתה של יעל, שהייתה פיזיותרפיסטית בבית רבקה".

יעל: "רותי הייתה אישה עם הרבה מזל בחיים. היא נולדה למשפחה מטפחת ואוהבת, בנתה לעצמה אופי איתן וביטחון עצמי שאינו תלוי בזולת. היא התחתנה עם מפקדה, עבדה בעבודה שאהבה מאוד, הקימה משפחה לתפארת, וחיה כמו מלכה. רותי הייתה הפנים היפות של בית רבקה".