בניגוד לעמדת שרת התחבורה, הדורשת לבדוק את נחיצותם של נתיבי התחבורה הציבורית, דורשות עיריות קריית אונו, פתח תקווה וגבעת שמואל להפקיע נתיב נסיעה של רכב פרטי בציר אלוף שדה ולהפוך אותו לנת"צ. בעיריית רמת גן מתנגדים לדרישה, לנוכח עומסי התנועה הכבדים שנוצרו לאורך הציר המרכזי ובדרכים המובילות אליו, בעקבות עבודות התשתית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה.

"מצב התנועה באזור ציר אלוף שדה הפך להיות עמוס מאוד והדבר גורם להאטת מהירות הנסיעה של התחבורה הציבורית, ומכאן של אמינות ודיוק בתדירות האוטובוסים", טוענים ראש עיריית קריית אונו ישראל גל, ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג וראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, בפנייה משותפת לחברת נת"ע.

"לאחרונה, שלוש העיריות ביחד עם משרד התחבורה, נתיבי ישראל ונתיבי איילון - נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, שיוצרים חיבורים בין הערים", הם מציינים במכתבם המשותף. "הכבישים בהם קיימים היום נת"צים הם 471 ויצחק רבין בפתח תקווה, יעקב דורי ובן גוריון בקריית אונו, ובימים אלה נסלל נת"צ נוסף ברחוב לוי אשכול בקריית אונו. כל הצירים האלה מתחברים ויוצרים רשת של נת"צים, אך אין בכך די".

לטענתם, על מנת להביא לכך שתושבי הערים הללו יעדיפו להשאיר את רכבם בבית, לעלות על אוטובוס ולנסוע במהירות ובנעימות לתל אביב, חייבים להמשיך את נתיבי התחבורה הציבורית לכיוון תל אביב ברציפות. "יש צורך מידי לבצע נת"צ בדרך אלוף שדה, שיתחבר אל הנת"צ הקיים בדרך השלום וימשיך לתל אביב, לנת"צים הקיימים בדרך בגין, קפלן, דרך נמיר ואחרים", הם מציינים.

לדבריהם, "בשל כך יש להאיץ ולקדם באופן מידי את הנת"צ בשני כיווני הנסיעה, על מנת ליצור קישוריות בין הערים ולאפשר לתחבורה הציבורית המופעלת באמצעות אוטובוסים לתפקד באופן רציף, מיטבי ואמין. זאת, לצד ביצוע העבודות בקו הסגול של הרכבת הקלה".

אולם, בעיריית רמת גן כבר הבהירו, שבמקומות בהם הופקעו נתיבי נסיעה בציר אלוף שדה, בשל עבודות התשתית של הקו הסגול, לא ניתן יהיה להפקיע נתיב נסיעה נוסף לנת"צ. כזכור, לא מכבר, תושבים מאזור נווה יהושע התלוננו על עומסי תנועה כבדים ביותר ביציאה מהשכונה לרחוב הירדן ומשם לציר אלוף שדה, בשעות הלחץ של הבוקר. לדברי תושבת השכונה, לעתים היציאה מנווה יהושע לרחובות הירדן ואלוף שדה נמשכת יותר מ-45 דקות בשעות אלה.

יצוין, כי העירייה יזמה הצבת שוטר, שיווסת את התנועה ויימנע את התופעה של כלי רכב הנכנסים לצומת עמוסה וחוסמים אותה. ברמת גן טוענים, כי גריעת נתיב נוסף באלוף שדה, אומנם עשויה להביא להגברת מהירות נסיעתם של האוטובוסים, אבל החשש הוא, שמערך התנועה של כלי הרכב הפרטיים עלול להגיע לסף קריסה בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצהריים, אם יישאר בציר אלוף שדה רק נתיב נסיעה אחד עבורם.

החשש הוא, שלנוכח התחבורה הציבורית הלא יעילה לעתים, לא יהיה מעבר מאסיבי מכלי רכב פרטיים לאוטובוסים, העומסים הכבדים בציר אלוף שדה יימשכו ויהפכו את הנסיעה בתחבורה ציבורית מפתח תקווה, קריית אונו וגבעת שמואל לאיטית משמעותית. אומנם הסמכות בנוגע להסדרי התנועה באזורי עבודות הרכבת הקלה היא בידי נת"ע, אבל נראה שאת ההחלטה הדרמטית האם לסלול נת"צ בזמן הקרוב בציר אלוף שדה יקבל משרד התחבורה.