מאות חניכי צופים, בעיקר משבט רמת גן, קיימו בשבת האחרונה אירוע גדול תחת כיפת השמיים, וזאת מבלי שקיבלו אישורים לכך כדין, החל משעות הבוקר ועד לשעות הערב. תושבי שכונת אם המושבות, שבסמוך לה התקיים האירוע, שפנו למוקד העירוני במחאה על מטרד הרעש בשבת, נענו כי מדובר באירוע מאושר.

יצוין, כי כבר לפני כמה ימים הוצבו כ-10 מבני שירותים כימיים בשטח פתוח הצמוד למבנה סניף צופי אם המושבות. ניסיונות השכנים לחשוף מי עומד מאחורי הצבת השירותים הניידים לא צלחו. בשבת בבוקר הם הבינו. לטענתם, החל מהשעה 06:00 זרמו למקום עשרות כלי רכב ומאות צעירים, שהחלו בפעילות שטח שלוותה במוזיקה וברעש גדול, שהטריד את מנוחתם של התושבים.

כאמור, פניות התושבים למוקד העירוני נתקלו בתשובה שהאירוע אושר, אך לא מעבר. גם פנייה למשטרה לא הועילה, וזו החזירה את התושבים למוקד העירוני. רק בשעות הערב, עם צאת השבת ודקות לפני סיומו של האירוע, הועברו מיילים בין בכירים בעירייה, שחשפו כי מדובר באירוע ללא אישור.

"חמור שבעירייה כמו פתח תקווה יכולים להתקיים אירועים כאלה במהלך השבת, ואיש אינו יודע על קיומם ולא מסכל אותם, והכי חמור שבמוקד העירוני פשוט זלזלו בפניות התושבים והשיבו בחוסר אחריות. זו הייתה שבת של סיוט, פשוט בלתי נסבל. אנחנו בעד תנועת הצופים ובני הנוער, אבל הכול צריך להיות מסודר. על אילו ערכים מחנכים בני נוער, אם אין התחשבות בציבור?", קובלים תושבי אם המושבות.

בעקבות האירוע ערכה מנהלת אגף הנוער בעירייה אורטל שוקרון בדיקה מהירה, שלאחריה החליטה להורות על הפסקת הפעילות של סניף אם המושבות עד לסיום הבדיקה בנושא. מהעירייה נמסר: "תנועות הנוער בעיר הן גדולות, והעירייה משקיעה רבות בסיוע לכל התנועות ובכל השכונות, מתוך הבנה שהן מעשירות את חינוך ילדי העיר ואת מערכת הערכים והיכולות שלהם. יחד עם זאת, לעתים הפעילות של מאות ילדים קרוב לבתי מגורים מפריעה לתושבים, ולכן אנו פועלים מול תנועות הנוער כדי שיתחשבו ככל הניתן וימנעו הפרעות מיותרות. המקרה הזה ייבדק ויופקו הלקחים בהתאם".