"בתקופה האחרונה חוו חלק מהילדים ונערים בעיר מפגשים לא נעימים, המלווים בתקיפות וגניבות, על ידי חבורות נערים מחוץ לעיר מגיעות לגינות ולאזור הקניון, כדי לאיים על ילדים ולגנוב מהם כספים, מכשירי טלפון וכדומה", מתריע ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, שהודיע השבוע על שורת צעדים, בניסיון למגר את התופעה.

לדברי קוניק, המקרה האחרון אירע בשבוע שעבר ביציאה מאולם הספורט בתלם, כשחבורה של בני נוער איימה על נערים שיצאו מהאולם. הם דרשו מהנערים כסף ואחד מהם אף טען שיש להם סכין. "אומנם לא היו מקרים רבים, אבל אני רואה בחומרה רבה כל אירוע מהסוג הזה, ואנחנו מתייחסים לזה ברצינות רבה", מציין קוניק.

קוניק הנחה את סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הביטחון אור-לי ניב ואת מנכ"ל העירייה יורם פומרנץ, לבצע שורת צעדים, ביניהם נוכחות מוגברת, במקומות המועדים לפורענות, הוספת מצלמות באותם מקומות וכיסוי מיטיבי יותר של האזורים השונים בעיר. כמו כן, יגויס מוקדן ייעודי למוקד העירוני, שתפקידו יהיה לשבת באותן שעות רק על המצלמות הרלוונטיות, ולזהות מבעוד מועד פוטנציאל לביצוע עבירות.

בנוסף, תצא קריאה להורי תלמידים בעיר להצטרף לסיירת ההורים העירונית. כמו כן, יתקיימו פעולות הסברה בקרב תלמידי בתי ספר וגופי הספורט והחינוך הבלתי פורמאלי, להתנהגות במקרים מסוג זה. עוד סוכם, על קיום ישיבה מיוחדת עם נציגות ועדי ההורים, המשטרה ובכירים במערכת החינוך, על מנת לפעול במשותף. קוניק הבהיר, כי קיים שיתוף פעולה הדוק עם תחנת משטרת גבעתיים, אך קיים מחסור בשוטרים. "הייתי רוצה שיהיו לנו עוד שוטרים עירוניים", הוא הסביר.

בתוך כך, שוטרים מיחידת השיטור העירונית, ערכו בסוף השבוע פעילות יזומה נגד שימוש והפעלה של צעצועים מסוכנים. במהלך פעילות ביום שישי בלילה, הבחינו השוטרים שסיירו בגן יפה בנער שניסה להדליק נפץ. בבדיקה, נתפסו ברשותו נפצים נוספים. השוטרים עיכבו את הנער, כבן 14 מגבעתיים, והזעיקו למקום את הוריו. במקביל, ניתנה לו הזמנה לסור לתחנת המשטרה לחקירה.

בנוסף, המשטרה הודיעה, כי במהלך פעילות יזומה של בלשים מתחנת גבעתיים נגד מכירת אלכוהול לקטינים, נתפסו שלושה עסקים בעיר, שמכרו לכאורה אלכוהול לבני נוער בניגוד לחוק. בעלי העסקים קיבלו זימון לשימוע בתחנת המשטרה, וניתנה לכל אחד מהם התרעה לפני סגירה. בנוסף, נפתח נגדם תיק בגין מכירת אלכוהול לקטינים.

"תופעת שתיית אלכוהול ללא פיקוח בקרב קטינים היא מסוכנת ולא אחת היא מביאה לתוצאות טראגיות בקרב בני נוער. החוק קובע, כי מכירת אלכוהול לקטינים אסורה", ציינו במשטרה. "נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי למגר את התופעה ולהגן על בני הנוער".