כ-400 עצים ושיחים נמסרו ביום שישי לתושבים ברמת גן במהלך מבצע "אמץ עץ", שהתקיים בכניסה לספארי. העצים שנמסרו לתושבים לשתילה בגינות פרטיות, בגינות בבניינים משותפים, במרפסות ובגגות בעיר, כללו מגוון זנים. "הביקושים הגבוהים ביותר היו לעצי זית. חבל שהיו לנו רק 25 עצי זית, שנמסרו תוך זמן קצר", מספר יורם הירשלר, המנהל בהתנדבות ביחד עם מתנדבים נוספים את המשתלה העירונית שלצד הספארי. "היו גם עצים שלא היה להם ביקוש, כמו עצי פיקוס השדרה, בגלל החשש מהשורשים האלימים שלהם, שמתפשטים ועלולים לפגוע בביוב".

תהליך גידול העצים שנמסרו לאימוץ נמשך במשך כל השנה האחרונה. "אנחנו מקבלים זרעים, ואחרי הזריעה מגדלים את העצים, עד שהם מתחילים להיות בוגרים, ואז מוסרים אותם לאימוץ. אנחנו גם מטפלים בשתילים ומשקמים עצים", מספר הירשלר, שזכה בפרס מתנדב מצטיין ברמת גן, לנוכח פעילותו במגוון פעולות התנדבות בעיר. "בכל יום יש לי פעילות התנדבותית אחרת. ההתנדבות היא דרך חיים עבורי והסיפוק עצום". רינה מובשוביץ, המתנדבת גם היא במשתלה, סיפרה: "גידול וטיפול בעצים ובשיחים מעניקים שלוות נפש ואריכות חיים".

במהלך שעות הבוקר הגיעו למשתלה תושבים במגוון גילאים, בהם הורים עם ילדיהם, שבחרו את העצים והשיחים. "אני מתכוון לשתול אותם בגינה המשותפת של הבניין ולטפל בהם. הסיפוק עצום", מספר עומרי, המתגורר בשדרות הילד במרכז העיר. גם אורי, שהגיע עם שתי בנותיו, נתן להם לבחור עצים לשתילה בגינה הפרטית הצמודה לביתם באזור רחוב עוזיאל. "נשתול ביחד את העצים ונראה אותם גדלים ופורחים", הוא ציין. היו גם כאלה שבחרו בעצים בוגרים וארוכים, והיה צורך במבצע לוגיסטי כדי להכניס אותם לתוך רכביהם. "המאמץ שווה. זה עץ בוגר שכבר יוצר נוף", הסביר תושב ותיק שהגיע ברכבו הפרטי, תוך שהוא מחשב את אופן הכנסת העץ הגדול לרכב.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, שהגיע למבצע חלוקת העצים והשתילים הודיע, שלנוכח הביקוש הגבוה, בכוונתו לפעול לתקצוב נוסף של הפרויקט, על מנת לקיים מבצעי אימוץ נוספים במהלך השנה. "פרויקט 'אמץ עץ' הוא יוזמה של תושבים מתנדבים, שמצילים עצים, מביאים אותם למשתלה בספארי ומגדלים אותם עד לחלוקתם פעם בשנה, לקראת ט"ו בשבט. מרגש היה לראות משפחות, ילדים ותושבים בכל הגילאים, שמחויבים לרמת גן ירוקה יותר, לעיר גנים, לאהבת טבע ושמירה על הכדור. בכוונתי להגדיל את תקציב הפרויקט ולעבור מסבב חלוקה אחת לשנה - לשניים עד ארבעה סבבים".