הגברת הראשונה של התיאטרון, תושבת גבעתיים השחקנית ליא קניג (93), זכתה להוקרה מרגשת, לאחר שחבר הנאמנים והנהלת המרכז האקדמי פרס ברחובות העניקו לה תואר לשם כבוד. בעירה היא כבר זכתה להוקרה, עם קריאת רחוב על שמה סמוך לתיאטרון גבעתיים. 

התואר הוענק לקניג במעמד מייסדת ומנכ"ל המרכז האקדמי פרס עפרה אלול, נשיא המרכז האקדמי פרופ' עמוס דרורי, רקטור המרכז פרופ' רון שפירא ויו"ר חבר הנאמנים מוטי וייס. בנימוקי ההחלטה נכתב: "על הישגיה יוצאי הדופן בתחום המשחק: בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה. תרומתה בעיצוב זהותו ודמותו של התיאטרון העברי, בשימור שפת האידיש כשפת דיבור ואמנות, ותרומתה רבת השנים לעולם התרבות והאמנות בישראל".

לדברי פרופ' שפירא, "זו הפעם הראשונה שהמרכז האקדמי פרס מעניק תואר לשם כבוד, ובכוונתנו להנחיל מסורת זו, מתוך רחשי תודה והערכה לאנשים שהשיאו תרומה מכרעת לתרבות, המדע והחברה בישראל". לאחר קבלת התואר, שאלה קניג בהומור האופייני לה, אם כעת היא פרופסור. אם כן, הוסיפה, היא תגיע ללמד את הסטודנטים.

ד"ר יניב גולדברג, מרצה בכיר בבית הספר למשפטים של המרכז האקדמי פרס, שכתב את ספר הביוגרפיה של השחקנית, הנחה את האירוע, במסגרתו קיים עם ליא שיחה על החיים ועל התיאטרון. בהמשך הצטרפו לשיחה חבריה של קניג, ביניהם גילה אלמגור, סנדרה שדה, אסנת פישמן, טטיאנה קנליס אולייר, שירן הוברמן וארז רגב. הם סיפרו על העבודה לצדה והחברות, ושרו משירי ארץ ישראל, בעברית וגם באידיש.

בשיחה עם גולדברג, ציינה קניג: "כל האירוע נוגע ללבי ולוקח אותי אחורה, לכל תחנות חיי", ציינה בהתרגשות. "אני מתרגשת, כי זה מחזיר אותי להוריי, שלא זכו לראות אותי במעמד הזה והיה מגיע להם. כל מה שיש לי היום הוא הודות להם, אבל אני שמחה. אני אומרת להם 'תודה שנתתם לי' ותודה שאתם נותנים לי את ההזדמנות לקבל את התודה, כי המתנה הכי גדולה שזכיתי בה היא אהבת הקהל שמלווה אותי ערב-ערב. אני מודה לכל מי שליווה אותי מאז שעליתי ארצה, להרבה חברים שנמצאים לצדי בכל רגע בקריירה ובחיי".