רחוב ויצמן, אחד מעורקי התנועה המרכזיים של גבעתיים, עומד לעבור שדרוג תחבורתי. ראש עיריית גבעתיים רן קוניק הודיע, כי על פי התוכנית יוצבו רמזורים חדשים בשני צמתים נוספים לאורך הרחוב הוותיק - בצומת ויצמן-ריינס ובצומת ויצמן-הל"ה. "מדובר בצמתים מאוד מסוכנים. הוספת הרמזורים נועדה להגביר את הבטיחות", ציין קוניק. "הרמזורים לכל אורך ויצמן יהיו מסונכרנים, על מנת לאפשר זרימה של תנועת כלי הרכב".

לסנכרון הרמזורים יש חשיבות רבה, כיוון שרחוב ויצמן עמוס בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצהריים, והסנכרון אמור לסייע ביצירת גל ירוק לכל אורכו. בנוסף, הסדרי התנועה החדשים אמורים לאפשר זרימה טובה יותר של התנועה לכלי הרכב שיגיעו מרחוב הצנחנים. כיום, ניתן להמשיך מרחוב הצנחנים רק ימינה לרחוב ויצמן, אבל לאחר הצבת הרמזורים הנוספים, ניתן יהיה לפנות מרחוב הצנחנים גם שמאלה לויצמן ולהמשיך בנסיעה ישירה לרחוב ריינס. 

קוניק הודיע עוד, כי כחלק מהפעולות להגברת הבטיחות, הוחלט על תוספת של מעבר חצייה בצומת ארלורוב-ויצמן. התוכנית כוללת גם  את הסדרת הפנייה ימינה מרחוב שינקין לויצמן. זאת, באמצעות רמזור אחד שבו יהיה גם נתיב נסיעה לימין. הוחלט ליצור גם אי תנועה בצומת ברדיצ'בסקי-ויצמן ולהגדיל את אי התנועה בצומת ויצמן-הל"ה. "מדובר בתוכנית כוללת, שאמורה להגביר את הבטיחות וליצור זרימה של התנועה", ציין קוניק.

במקביל לתוכנית התחבורתית, שגובשה במשך חודשים ארוכים, הוחלט גם על מתיחת פנים לרחוב ויצמן, במקטע שבין הרחובות כצנלסון לרמב"ם. השדרוג יכלול את החלפת המדרכה לבהירה ודקורטיבית. קוניק ציין, כי החזון ארוך הטווח הוא להפוך את רחוב ויצמן לשדרה – בדומה לשדרות רוטשילד בתל אביב. "ניתן יהיה לתכנן את זה, אחרי שיסתיים פרויקט שדרוג רחוב כצנלסון, שיכלול גם נתיב 'מהיר בעיר'", הוא הבהיר.

על פי התוכנית, לאורך רחוב כצנלסון יוכשרו נת"צ ושביל אופניים, והרחוב יעבור מהפך חזותי, בדומה לרחוב אבן גבירול בתל אביב. רחוב כצנלסון, שהפך בשנים האחרונות למתחם של בתי קפה, ברים, פאבים ומסעדות, נחשב למוקד עלייה לרגל לרבים המגיעים גם מחוץ לגבעתיים. במסגרת התוכנית הרב שנתית, שאמורה להתבצע בשלבים, בשיתוף משרד התחבורה - בשעות הערב ניתן יהיה לחנות בנת"צ, שיהיה תקף בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ. בנוסף, הרחוב יעבור מהפך חזותי, באמצעות החלפת ריצוף, התקנת ריהוט רחוב ותאורה דקורטיבית, לצד שתילת עצים וצמחיה.

החלק הראשון של הפרויקט אמור היה להתחיל בחודש הבא ברחוב עליית הנוער, בין הרחובות כצנלסון לערבי נחל. צד אחד של הרחוב שייך לגבעתיים והצד השני לתל אביב. הפרויקט המורכב אמור להתבצע במשותף על ידי שתי העיריות ומשרד התחבורה. 

אולם, בתל אביב מעוניינים ככל הנראה לדחות את תחילת הביצוע, כך שיכלול נת"צ ושביל אופניים, ובקרוב תתקבל החלטה סופית. ההערכות הן, שלנוכח הביקורת הגוברת על שיבושי התנועה הקשים בתל אביב בשל עבודות תשתית נרחבות, בין היתר של קווי הרכבת הקלה, בעירייה בודקים אפשרות לדחות חלק מהפרויקטים, עד שיחלו להיפתח קווי הרכבת הקלה.

בגבעתיים, לעומת זאת, דורשים להתחיל את ביצוע העבודות לאורך רחוב עליית הנוער כפי שנקבע מראש, ובמידה שבעיריית תל אביב יחליטו שלא להיכנס בשלב הנוכחי לפרויקט, הוא יבוצע בשיתוף משרד התחבורה בצד של גבעתיים בלבד. 

הצפי הוא, שהקו האדום של הרכבת הקלה יחל לפעול בחודש מאי. הקו, שמתחיל בפתח תקווה, עובר דרך ציר ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, ממשיך למרכז תל אביב ושדרות ירושלים ביפו ומסתיים באזור התעשייה בבת ים, עשוי לסייע גם בהפחתת עומסי התנועה בצפון גבעתיים, כיוון שתושבים יוכלו להגיע לתחנה הסמוכה לצומת עלית.