הגינה האקולוגית החינוכית הראשונה בגן ילדים עירוני בגבעתיים נחנכה השבוע בטקס חגיגי. "גינת המילים הטובות" הושקה בחצר הגן הממלכתי דתי ברחוב צימבר בעיר, שהוכרז בתחילת השנה כגן טבע. "גן תמר, שהוא גן הטבע העירוני הראשון בגבעתיים, הפך מוקד משיכה לילדים מכל זרמי החינוך ומהווה ספינת דגל בעיר", ציין המשנה לראש עיריית גבעתיים ומחזיק תיק מורשת ישראל מושיק גולדשטיין. 

מ"מ ראש עיריית גבעתיים טלי ארגמן, אשת חינוך ותיקה העומדת בראש הוועדה העירונית לקידום הילד וממובילי הפרויקט האקולוגי הייחודי, אמרה בהתרגשות: "מחקרים בארה"ב מראים, שלילד עד גיל שש יש את התפיסה הטובה ביותר. יש חשיבות רבה להשפיע על החינוך לגיל הרך. הכל מתחיל מהגן". ארגמן, שאפתה את העוגות לאירוע ההשקה ציינה עוד, כי גינת המילים הטובות מסמלת גם את חשיבות הדו-שיח, הסבלנות, החברות. "יש לזה חשיבות רבה, בתקופה שלמילים יש כוח ברשתות החברתיות, והן עלולות לגרום לשיימינג ולחרמות. החינוך מתחיל בגיל הרך. גן תמר מיישם תוכנית ייחודית".

הגננת רותי אלחדד ציינה עוד: "התוכנית הייחודית בגן משתלבת בגינה האקולוגית החינוכית, שנבנתה להקניית מורשת של סבלנות, הכלת האחר, חשיבות המילה הטובה ומניעת שיימינג". לדבריה, הגינה האקולוגית החינוכית תהווה גם מוקד משיכה לילדים מגני ילדים סמוכים, שיגיעו לביקורים ולסדרות חינוכיות בשעות בהן ילדי גן תמר עסוקים בפעילויות אחרות.

סגן מנהל אגף החינוך יוני רובינשטיין ציין, כי בחודשים האחרונים נעשו עבודות קדחתניות על מנת ליצור את הגן האקולוגי החינוכי, שנראה כשמורת טבע בלב אזור מגורים. מנהל מחלקת גנים ונוף, רענן שמעיה הסביר את המיוחדות של הגן האקולוגי החינוכי: "הגן כולל מאפיינים הקשורים לטבע ולקיימות – פינה המיועדת לציפורים, צמחייה מושכת פרפרים, פינת ישיבה על גזעי עצי אקליפטוס, צמחייה מגוונת הכוללת שתילים עונתיים וצמחי תבלין, שהילדים יטפחו ויחדשו כל הזמן, פינת אפייה בה הילדים יאפו בטאבון ושביל אבנים טבעיות. יש כאן שילוב של טבע וקיימות חינוכית".