גבעתיים הצטרפה לתוכנית הארצית של המשרד להגנת הסביבה להפחתת השימוש בכלים חד-פעמיים. התוכנית נועדה להקנות הרגלים מגיל צעיר, שיועברו גם למשפחות ולציבור. במסגרת התוכנית, הוחלט על התקנת מדיחי כלים בגני הילדים, במטרה להגביר את השימוש בכלים רב-פעמיים.

לאחרונה הותקנו 89 מדיחי כלים בכל הגנים העירוניים. בעיריית גבעתיים ציינו, כי "המדיחים והכלים הרב-פעמים עומדים בכל התקנים של המשרד להגנת הסביבה. העירייה רכשה את הציוד והתקינה את התשתיות הנחוצות במטבחי הגנים, בסיוע המשרד להגנת הסביבה ובשיתוף מנהל החינוך, הנוער והצעירים, אגף שפ"ע, אגף נכסים ומבני ציבור וחברת יעד. 

כחלק מהמעבר להגשת מזון בכלים רב-פעמיים ושימוש במדיחים, תקיים העירייה ימי עיון לצוותים החינוכיים בגנים. "חינוך למודעות סביבתית חייב להתחיל כבר בגילאי הגן. המעבר לכלים רב-פעמיים ולמדיחי כלים בגני הילדים הוא צעד הכרחי עם תועלות סביבתיות, כלכליות וחינוכיות", ציין ראש עיריית גבעתיים רן קוניק. "המהלך מלווה בצעדים הסברתיים לילדי הגן, המעודדים צמצום שימוש בכלים חד-פעמיים. שמנו לנו למטרה, להפוך את גבעתיים למובילה בתחום הקיימות והסביבה בישראל, ואנו עושים מהלכים רבים ומגוונים בתחום כדי להמשיך במהפכה הסביבתית בעיר".