מחר צפויה להתקיים שביתה של השלטון המקומי וארגון המורים. בשל כך, לא יהיו לימודים בגני הילדים ובבתי הספר התיכוניים, והלימודים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים ייערכו במתכונת מצומצמת, ויום הלימודים יסתיים ב־11:45. מנהל בית ספר שירצה להעביר את יום הלימודים ללמידה מרחוק יוכל לעשות זאת. זאת, בעקבות הכוונה לפגוע בתקציבי הרשויות ובסמכויות שלהן. 

מעיריית רמת גן נמסר, כי "בהתאם להנחיית מרכז השלטון המקומי, יושבתו מחר השירותים המוניציפליים בכל הרשויות המקומיות, בכללן רמת גן. גני הילדים בעיר לא יפתחו ולא יתקבלו ילדים. עם זאת, מפעלי בית עמנואל יקיימו פעילויות הפוגה חינמיות לבני 3-5 בעשרה מוקדים בעיר, בשני סבבים. צהרונים יפעלו כרגיל. המועדוניות יפעלו במסגרת 'ניצנים פלוס', בבתי הספר היסודיים, לילדים הרשומים, עם תום הלימודים בשעה 11:45 (שעה מוקדם מהרגיל), ועד השעה 16:30. פרטים נוספים בנושא יועברו בקבוצות העירוניות ובאתר העירוני. 

"כמו כן, כל עובדי החינוך המועסקים על ידי הרשות המקומית במוסדות החינוך, לרבות מאבטחים, מורים, ספרנים, תומכי הוראה, מזכירות, אבות בית, עובדי ניקיון ועובדי עירייה נוספים ישבתו ולא ייתנו שירותים לאזרח. העובדים יגיעו למוסדות ויעסקו בעבודות מנהלתיות". 

עוד נמסר מהעירייה, כי "מערך ההסעות העירוני יושבת, למעט הסעות החינוך המיוחד שעובד כסדרו. גם התחבורה ציבורית תפעל כרגיל. כך גם מערך פינוי האשפה (אגף שפ"ע). עם זאת, לא תתאפשר קבלת קהל בעירייה ולא יינתן מענה טלפוני במחלקות. המוקד העירוני 109 יפעל כרגיל ואף יתוגבר".

מעיריית פתח תקווה נמסר, כי "על פי החלטת מרכז השלטון המקומי, תתקיים מחר שביתה ברשויות המקומיות, לאחר ניסיונות רבים של השלטון המקומי לקדם נושאים מהותיים שקשורים בעיקר לתחום החינוך ולהגדלת התקציבים המועברים מהמדינה לרשויות, שיאפשרו לנו להמשיך לתת לכם התושבים שירות מיטיב. המאבק הוא עבור העלאת שכר הסייעות, תקציבים לבניית ושיפוץ כיתות לימוד, עדכון תשלומי ההסעות לחינוך הרגיל והמיוחד ועוד.

"משמעות השביתה היא, שמחר לא תתקיים קבלת קהל במחלקות העירייה שבשוטף מקבלות קהל ולא יינתן מענה טלפוני במחלקות אלה. כמו כן, מערכת החינוך עובדת כרגיל, למעט התיכונים שבהם הכריז ארגון המורים הארצי על שביתה. מוקד 106 ימשיך לפעול כרגיל".

גם בגבעתיים משרדי העירייה יהיו סגורים לקבלת קהל ולא והיה מענה טלפוני. כמו כן, גני הילדים, הצהרונים והתיכונים יהיו סגורים. עדיין לא ברור סופית מה בנוגע לבתי הספר היסודיים בעיר.