ראשי הרשויות הודיעו היום (ראשון) כי הם מקפיאים את תהליכי המחאה לקראת דיון הנהלה מורחב שיתקיים ביום חמישי הקרוב, בו ייתקבלו החלטות בנוגע להמשך המאבק. "נאפשר התקדמות בשיח עם גורמי הממשלה", מסרו.

כזכור, בעקבות ההבנות שהושגו בין ההסתדרות למשרד האוצר על הסכם עבודה חדש עבור הסייעות בגני הילדים והצהרונים העירוניים, הלימודים ברשויות המקומיות חזרו לסדרם, אבל המחאה של מרכז השלטון המקומי נמשכה, ובמרבית הרשויות המקומיות השירותים הושבתו ולא הייתה קבלת קהל, זאת בטענה שסוגיות נוספות הקשורות לשלטון המקומי לא הגיעו לפתרון בתקציב המדינה, שאושר על ידי הממשלה.

בשביתה שעליה הכריז השלטון המקומי השתתפו ביום חמישי מרבית הרשויות המקומיות, אך היו גם רשויות שלא הצטרפו להשבתה, בהן עיריית ירושלים, ורשויות ששבתו חלקית, בהן עיריית רמת גן. במרכז השלטון המקומי מתכננים להמשיך בצעדי המחאה, שהפעם לא תכלול את מערכת החינוך.

היום תתקיים מחאה של ראשי רשויות מקומיות בירושלים. על פי התוכנית, מאות משאיות איסוף אשפה ואוטובוסים יתמקמו מחוץ למשרד ראש הממשלה. במרכז השלטון המקומי ציינו כי המחאה תתקיים כחלק מהמשך המאבק על פגיעה בתקציבי הרשויות המקומיות. בנוסף, יוקם אוהל מחאה של ראשי הרשויות מול משרד ראש הממשלה. במסגרת השביתה, ברשויות רבות לא תפונה האשפה על ידי עובדי עיריות, לא תהיה קבלת קהל, לא יירשמו דוחות ולא יהיה מענה טלפוני.

"יש הישג בחלק מהנושאים שקיבלו ביטוי בתקציב המדינה, כמו הסכם הסייעות והשארת קרן הניקיון במשרד הגנת הסביבה, אך לצד זה יש עדיין שורת נושאים שלא נפתרו, כמו הסכם השכר למורי העל־יסודי, התייקרויות ההסעדות לחינוך המיוחד, תקצוב חיזוק מבנים מסוכנים לרעידות אדמה, תוכניות חומש לחברה הערבית ומענקי איזון ופיתוח, שבהם התוספת הכספית היא מינורית אם בכלל", טענו במרכז השלטון המקומי.