במתחם גן החיות של הספארי ברמת גן התקיים ביום חמישי מרוץ מיוחד להעלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. במרוץ, שאורכו כארבעה קילומטרים, השתתפו יותר מ-120 רצים, בהם נשים שחלקן חולות בסרטן וחלקן כבר החלימו מהמחלה.

את המרוץ יזמו עובדת הספארי מיכל לוי ומיכל דוידסון קציר, מאמנת קבוצת הריצה "גמאני רצה תל אביב" - מיזם חברתי וקהילתי לנשים המתמודדות או מחלימות מסרטן השד, סרטן השחלות, הרחם וצוואר הרחם). את הקבוצה מובילות מאמנות ומאמני ריצה וכושר מוסמכים, שעושים זאת בהתנדבות. 

בין המארגנים גם סגן ראש עיריית רמת גן ויו"ר דירקטוריון הספארי רועי ברזילי ומנכ"ל הספארי אורן בן יוסף, שבחודש אוקטובר קיבל את "התו הוורוד לבריאות האישה" – תו תקן חברתי למעסיקים הפועלים להעלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. על פי התוכנית, החל מהשנה כל עובדת בספארי תוכל להיבדק בקהילה בדיקה השנתית אצל כירורג שד, על חשבון שעות העבודה.

מנתוני משרד הבריאות לשנת 2022 עולה, כי מספר הנשים שחלו בישראל בשנה החולפת הוא 5,316. רק 69% מהחולות החדשות אובחנו בשלב מוקדם. הפעילות הגופנית בכלל והריצה בפרט הוכחו, לדברי יוזמי המרוץ, כתורמות לבריאות, אבל לנשים המתמודדות עם סרטן השד - הפעילות הגופנית תורמת בצורה יוצאת דופן בהפחתה משמעותית של תופעות הלוואי המתלוות לטיפולים הקשים, בשמירה על משקל גוף תקין ובחיזוק הגוף והנפש.

"בעקבות הצטרפות הספארי לתו הוורוד, החלטנו על ריצה להעלאת המודעות לגילוי מוקדם של מחלות הסרטן", מציינת קפטנית קבוצת הריצה. אין כמו ספורט, כדי לעודד את הגוף והנפש. ספורט תורם להתמודדות עם מחלות". לרצים הצטרפו גם עשרות מבקרים בספארי, שניצלו את השביתה במערכת החינוך ואת היום הנעים, והגיעו כבר משעות הבוקר כדי להשתתף בחוויה.