על רקע הפילוג והשסע המעמיק בחברה הישראלית, בעקבות המהפכה המשפטית, התקיים בגבעתיים שבוע הדיבור החדש והדיאלוג בקהילה, בהובלת מרכז הגישור העירוני בעמותת קהילתיים. השבוע נועד לחשוף את מרכזי הגישור בקהילה והשירותים הניתנים בהם לציבור.

האירועים נפתחו בטקס קבלת תעודות למסיימי קורס "נאמני הגישור" בבית ספר אלון, כחלק מפרויקט הדגל של מרכז הגישור עם בתי הספר בעיר, בליווי מתנדבי "ידיד לחינוך". אלון הוא אחד מחמישה בתי ספר יסודיים בהם הוקמה יחידת גישור, בהנחיית מנהלת מרכז הגישור דורית קראוס שחר. התלמידים הנבחרים לומדים כיצד ניתן לגשר בין תלמידים בשיח משתף, להעלות פתרונות ולהגיע להסכמות, כך ששני הצדדים ירגישו מרוצים. 

סגנית ראש עיריית גבעתיים אור-לי ניב, שהשתתפה בטקס, סיכמה: "כשהקמנו את מרכז הגישור בקהילתיים, זה מה שראיתי בעיניי רוחי - גישור כשפה במערכת החינוך. יש חמישה בתי ספר בתוכנית שלנו והיד עוד נטויה".

במסגרת אירועי השבוע, התכנס פורום המוגנות העירוני של גבעתיים, בניהולה של ניב, המכהנת גם כיו"ר עמותת יו"ר קהילתיים, במעמד ראש העירייה רן קוניק, מנכ"ל העירייה יורם פומרנץ, מנהלי אגפים, נציגי ועד ההורים המרכזי, הנהלת "קהילתיים" ומגשרים. ד"ר ימית אלפסי המלווה את הפורום, העבירה סדנה ללמידת עקרונות הנאדג' (כלכלה התנהגותית) במרחב הציבורי. 

בנוסף, התכנסו מגשרים מ-70 מרכזי גישור בקהילה בפריסה ארצית לפאנל ראשי רשויות, לכבוד פתיחת אירועי שבוע דיבור חדש, המתקיים בהנחיית מנהלת תכנית "גישורים" נועה שלו. קוניק השתתף בפאנל יחד עם עוד חמישה ראשי רשויות מאום אל פאחם, טמרה, עמק חפר, רעננה וכפר סבא. בנוסף, התקיימה סדנה למגשרי המרכז בנושא "רגשות בחדר הגישור". 

זו השנה השנייה בה מרכז הגישור בגבעתיים משתף פעולה עם מרכז הגישור ברמת גן, בסדנה המשלבת יסודות אקדמיים ופרקטיים להעשרת המגשרים המתנדבים, שמגיעים מתחומי התמחות שונים - משפחה, התחדשות עירונית, קהילה, עסקים ועבודה. גולת הכותרת של הפעילויות היא הנגשתה לקהילה.