ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הודיע על הקמת מטה ארצי, שיוביל את המאבק הציבורי לסגירת תאגידי המים והחזרת האחריות על משק המים ועבודות התשתית בצנרת לרשויות המקומיות. במכתב שצורף לטופס הארנונה שנשלח לתושבים, צורפה איגרת הקוראת לתושבי העיר לחתום על העצומה ולהצטרף למאבק להוזלת מחיר המים.

"אנו מנהלים מאבק עיקש נגד שערוריית תאגידי המים, לסגירתם ולהחזרת נושא המים לעיריות", ציין שאמה הכהן. "המאבק הוא לשחרור התושבים שהפכו שבויים של תאגידים בזבזניים, לא נגישים ולא רגישים. חובה להחזיר את השליטה בתאגידי המים לרשויות המקומיות, שכן הן אלה המכירות את התושב הכי טוב ובגובה העיניים, ויודעות לספק לו את השירות לו הוא זקוק בהתאם למידתו".

תאגידי המים, שהוקמו לפני כ-17 שנה, נועדו לטענת המדינה למנוע מהרשויות את הקצאת כספי הפיתוח ושיקום תשתיות המים והביוב למטרות אחרות. בזמנו, השלטון המקומי התנגד ליוזמה, אך התנגדותו נדחתה. עם זאת, גם כיום יש הסבורים כי יש להמשיך בהפעלת תאגידי המים כגוף המוביל את עבודות הפיתוח בתשתיות המים והביוב.

ברשויות מקומיות טוענים, כי לעתים נוצרות כפילויות ולכן יש להחזיר אליהן את האחריות לעבודות התשתית, ניהול משק המים וגביית התשלומים. המשנה לראש העירייה ויו"ר תאגיד המים צחי זליכה הסתייג בעקיפין מהיוזמה והדגיש, כי לתאגידי המים יש תרומה חשובה לשיפוץ התשתיות ועבודות הפיתוח. זליכה סבור, שהפתרון להתייעלות צריך להגיע מאיחוד של תאגידי המים. במסגרת זו, הוא מציע לאחד את תאגידי המים של רמת גן, גבעתיים, בני ברק ויישובי בקעת אונו.

"כבר 12 שנים אני מוביל את הקריאה לאיחוד תאגידים לאשכולות אזוריים יעילים, חסכוניים, עם שירות טוב יותר לציבור ועם שמירה על העצמאות של משק המים. זו החלטה שהכנסת קיבלה בצדק, אחרי שנים בהן הרשויות פשוט הפקירו לחלוטין את הנושא. גם פה ברמת גן, מצב התשתיות היה גרוע לפני שהתאגיד התחיל לעבוד. מי רמת גן צריך לשרת את בני ברק, גבעתיים וכל ישובי בקעת אונו. זה בעיניי הפתרון הנכון", הוא הסביר.