האתר הישראלי להתחדשות עירונית "מגדילים" פרסם את רשימת הנשים המכהנות בתפקידים בכירים ומשמעותיים בענף הנדל"ן לשנת 2023. הרשימה כוללת 35 נשים בולטות בענף הנדל"ן בישראל, תוך הפניית זרקור לעשייתה של כל אישה ולתרומתה לנושאי נדל"ן והתחדשות עירונית. שתיים מנבחרת הנשים ברשימה הן ראש המנהלת להתחדשות עירונית בגבעתיים האדריכלית רקפת פסו קונפורטס ומהנדסת העיר וראש מנהל ההנדסה שרית צולשיין, הממונות על יישום מדיניות ההתחדשות והפיתוח העירוני בעיריית גבעתיים.

בין היתר, אחראיות פסו קונפורטס וצולשיין על הכנת תוכנית המתאר שאושרה להפקדה לאחרונה, הכוללת תוספת של 11 אלף יחידות דיור, העתידות לתת מענה לאוכלוסייה של כ-100 אלף תושבים. צולשיין, המתמחה בניהול בנייה, אמונה על פיתוח העיר, הכנת תוכניות המתאר שלה וכן על הפיקוח בתחום הבנייה הפרטית והציבורית, משלב התכנון וההיתרים ועד לאכלוס. הישגיה הביאו את גבעתיים למצב של בהירות תכנונית בעזרת תוכניות מתאר וכן תוכנית מחליפה לתמ"א 38. 

קונפורטס עומדת בראש המנהלת להתחדשות עירונית בעירייה ואמונה על הובלה וקידום תהליכי התחדשות עירונית בעיר. בנוסף, היא מובילה את נושא השקיפות והנגשת המידע לתושב ולכל מי שרוצה לקדם התחדשות עירונית ואחראית על תוכניות רבות המייצרות מתווה סדור למדיניות תכנונית, לרבות נהלי עבודה ומדיניות הסברה. הפתרונות בתחום ההתחדשות העירונית להם הייתה שותפה, הופכים כבר בימים אלה למודל עבור ערים אחרות.

כחלק מהמיזם השנתי של "מגדילים", עורך האתר מפגשים מקצועיים רחבים, בהם מתקיים שיח משותף המציף סוגיות שונות בתחום הנדל"ן ומחבר בין הצרכים השונים לבין הגורמים השונים בתחום, לצורך קידום הנדל"ן וההתחדשות העירונית בישראל. 

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק: "ברכות לרקפת פסו קונפורטס ולשרית צולשיין על כניסתן לרשימת נשות הנדל"ן של האתר. לא בכדי התברגו שתי המנהלות לרשימה מכובדת, הכוללת נשים משפיעות מכל הארץ בתחום. הן פועלות במרץ מזה שנים לטובת פיתוח עירוני מואץ והובילו להישגים משמעותיים בתחום ההתחדשות העירונית, שמשפרים את חיי התושבים בעיר צפופה ומורכבת תכנונית כמו גבעתיים".

צולשיין: "מהנדס עיר אחראי על כל מה שקורה בעיר בענפי ההנדסה, החל מקווי התחבורה ועד לתוכנית לשימור העיר, וכל תוכנית שיכולה לקדם את העיר ולשנות את פניה. גבעתיים היא עיר בת מאה, עיר בהתחדשות עירונית והעבודה כולה היא חידוש העיר".

קונפורטס הוסיפה: "אני רואה אתגר גדול בהובלה וקידום תהליכי התחדשות עירונית בגבעתיים. מדובר בעיר בלב מטרופולין תל אביב, צפופה מאוד, ללא עתודות קרקע ומחסור במענים ציבוריים, שרוב המבנים והתשתיות בה ישנים. האפשרות להתפתחות העיר היא במסגרת התחדשות עירונית, ולכן הראייה האסטרטגית והרחבה היא חיונית. 

"בשנים האחרונות, אנו מקדמים מהפיכה תכנונית בעיר. תוכנית המתאר הכוללנית, תוכניות רובעיות גדולות וידנו עוד נטויה. גבעתיים, בשל מאפייניה, מהווה מעין מעבדה בעולם ההתחדשות העירונית. אנחנו מייצרים פה פתרונות, שערים אחרות ירצו ללמוד מהם, וכל זה כמובן מבלי לוותר על ערכי המקום הייחודיים והאופי הקהילתי של העיר. אני מרגישה שיש לי ההזדמנות להטביע חותם".