25 תלמידות ותלמידים בגילאי ה'-י"א השתתפו בגמר העירוני של תחרות הנואם הצעיר, בהפקת מועדון רוטרי ועיריית גבעתיים. השנה נערכה התחרות על שם אילנה סומך ז"ל, יקירת העיר ונשיאת מועדון רוטרי גבעתיים לשעבר. 

סומך, שנפטרה בשנה שעברה, הובילה את מיזם הנואם הצעיר בגבעתיים במשך שנים ארוכות. משפחתה קיבלה החלטה להמשיך לתמוך בתחרות ולהנציח את זכרה. בתה, ליאת סומך גבורין, שפתחה את האירוע, ציינה כי היא גאה בכך שהמסורת נמשכת ושהשנה, לראשונה בתולדות התחרות העירונית, נישא על הבמה נאום בשפה הערבית. זאת, כחלק מחלומה וצוואתה של אמה, שנולדה בעיראק, האמינה בהידברות ודיאלוג בין בני אדם, ועל כן שאפה לשלב בתחרות גם נאומים בשפה הערבית. 

את התחרות הנחה מנהל מחלקת החינוך היסודי במנהל החינוך אורי מלכין. ועדת השיפוט כללה את מנהלת מחלקת החינוך העל-יסודי סיגל רוזן, יניב גבורין, מנהל תפעול באלביט, לינדה ששון, דוברת ואשת תקשורת, ושלי הררי, מורה לאנגלית בגמלאות. להנאת הקהל, הופיעו בקטעי המעבר הרכבי הקונסרבטוריון העירוני בגבעתיים, בהובלת מנהל המוסד עמרי רווה.

מכיתות ה'-ו', במקום הראשון בקטגוריית נאומים בעברית זכתה אלה ברנד מבית הספר בורוכוב, שנאמה על קבלת השונה. במקום הראשון בקטגוריית נאומים באנגלית, זכתה ליאן ברנשטיין מבית הספר בורוכוב, שנאמה על חשיבה חיובית.

מכיתות ז'-ט', במקום הראשון בקטגוריית נאומים בעברית זכה עידן פלג מביה"ס גורדון, שנאם על העצמה אישית. במקום הראשון בקטגוריית נאומים באנגלית זכתה ענבל יוסקוביץ מבית הספר שמעוני, שנאמה על בני נוער הסובלים ממצוקות נפשיות. במקום הראשון בקטגוריית הנאומים בערבית זכה אייל הנדלסמן מבית הספר בורוכוב, שנאם על שיתוף פעולה ועבודת צוות. 

מכיתות י'-י"ב, במקום הראשון בקטגוריית הנאומים בעברית זכתה אייר סררו סופר מתיכון קלעי, שנאמה על בעיית המים העולמית. במקום הראשון בקטגוריית הנאומים באנגלית זכתה רותם סניידר מתיכון תלמה ילין, שנאמה על אהבת הארץ. 

לזוכים הוענקו תעודות ושי מתנת משפחת גבורין, והם ייצגו את העיר בתחרות הגמר הארצי של הנואם הצעיר שתתקיים באשקלון במהלך החודש הקרוב. האירוע בתיאטרון גבעתיים התקיים במעמד ראש העירייה רן קוניק, מנכ"ל העירייה עו"ד יורם פומרנץ, מ"מ ראש מנהל חינוך, נוער וצעירים אורית גור-כהן, הנשיא לשעבר של מועדון רוטרי גבעתיים אפרים פרי-הר, מנהלי ומנהלות בתי הספר בעיר, מורים ומורות והורי התלמידים. 

"תחרות הנואם הצעיר היא מסורת עירונית מבורכת, שמקדמת את תרבות הדיון בקרב תלמידים ומאפשרת להם לשכלל יכולות שכנוע ועמידה בפני קהל", ציין קוניק. "אילנה סומך ז"ל, יקירת העיר שהלכה לעולמה בשנה שעברה, ליוותה במסירות המוני תלמידים שהשתתפו במיזם בגבעתיים לאורך השנים. אני מודה לליאת סומך-גבורין נציגת המשפחה, שממשיכה להוביל את הפרויקט למען תלמידי העיר. תודה גם לצוותים החינוכיים שעבדו עם התלמידים, שהתאמנו רבות לקראת האירוע ונאמו ברהיטות ובביטחון מול הקהל".