בשל העומסים הכבדים שנוצרו בפארק הלאומי ובשכונות רמת חן ורמת השקמה מאז פתיחת פסטיבל "אביב של צבעים", הוחלט לבטל את אירועי המימונה, שאמורים היו להתקיים בפארק הלאומי ביום רביעי בערב (12 באפריל). בנוסף, בוטל שידור משחק ליגת האלופות באמפי שבפארק, שנועד לאותו יום. 

על פי ההערכות, מאז פתיחת הפסטיבל ביום שני (3 באפריל) נהרו לפארק הלאומי למעלה מרבע מיליון מבקרים במשך ארבעה ערבים בלבד – שני, שלישי, חמישי ומוצאי שבת. זאת, כיוון שבערב החג ובערב שבת פסטיבל האורות לא פעל.

העומסים הכבדים גרמו במוצאי פסח ראשון לקריסת מערך התנועה בכל האזור. תושבים רבים באזור רמת חן ורמת השקמה נאלצו להמתין בעומסי התנועה הכבדים למעלה משעה, וכשסוף-סוף פילסו את דרכם באיטיות, לא ניתן היה למצוא מקומות חניה. העומסים הכבדים ומצוקת החניה עוררו תלונות רבות של תושבים ומבקרים. "לא צפינו מספר כל כך גבוה של מבקרים בפסטיבל. לא היה דבר כזה", הודה בכיר בעירייה.

בעקבות העומסים הכבדים, הוחלט להפעיל בשעות הערב, החל ממוצאי שבת, שאטלים מפארק אריאל שרון ומקניון איילון בכל חצי שעה. במקביל, פועלת העירייה להגברת האכיפה וגרירת כלי רכב החוסמים צירי תנועה. אמש (מוצ"ש) זה לא שינה משמעותית את העומסים הכבדים. מבקרים רבים שניסו את מזלם כדי להגיע כמה שיותר קרוב לפארק ואז נתקעו בפקקי התנועה הכבדים.

בשל כך, ולנוכח חשש לסכנה בטיחותית, הוחלט לפעול להעתקת מופעי המימונה לכיכר אורדע (רמב"ם) במרכז העיר. אולם, נראה כי ביום רביעי צפוי מזג אוויר חורפי, לכן, החליטה העירייה לבטל את אירועי המימונה ושידור המשחק של ליגת האלופות. עם זאת, הצפי הוא להמשך נהירה של המוני מבקרים לפארק הלאומי, שירצו לחוות את הפסטיבל הססגוני, שעלותו מוערכת בכשישה-שמונה מיליון שקל.