לאחר הערכת מצב, בשל מזג האוויר הצפוי מחר (רביעי) בשעות אחר הצהריים והערב, הוחלט כי מיצג ״אביב של צבעים״ לא יופעל במוצאי חג שני של פסח. מהעירייה נמסר, כי תמונת מזג האוויר אינה מאפשרת את קיום המיצג באופן בטוח, וכי הגשמים הכבדים והרוחות החזקות מעמידות בסכנה את המבקרים. ביחס להפעלת המיצג ביום חמישי (13.4) תצא הודעה בהמשך.

מיצג "אביב של צבעים" יצר מאז פתיחתו לפני כשבוע עומסים רבים באזורים העוטפים את הפארק. העומסים הכבדים גרמו במוצאי פסח ראשון לקריסת מערך התנועה בכל האזור. תושבים רבים באזור רמת חן ורמת השקמה נאלצו להמתין בעומסי התנועה הכבדים למעלה משעה, וכשסוף-סוף פילסו את דרכם באיטיות, לא ניתן היה למצוא מקומות חניה. העומסים הכבדים ומצוקת החניה עוררו תלונות רבות של תושבים ומבקרים. "לא צפינו מספר כל כך גבוה של מבקרים בפסטיבל. לא היה דבר כזה", הודה בכיר בעירייה.

בעקבות העומסים הכבדים, הוחלט להפעיל בשעות הערב, החל ממוצאי שבת, שאטלים מפארק אריאל שרון ומקניון איילון בכל חצי שעה. במקביל, פעלה העירייה להגברת האכיפה וגרירת כלי רכב החוסמים צירי תנועה. עם זאת, מבקרים רבים נתקעו בפקקי התנועה הכבדים.

על פי ההערכה, לכל אחד מימי הצגתו הגיעו כ-100 אלף מבקרים, והחל מראשית השבוע הכניסות לאזור הפארק מציר אלוף שדה ומכביש הטייסים נסגרו לתנועת רכבים פרטיים החל מהשעה 17:00, והכניסה התאפשרה רק לתושבי רמת גן. בנוסף, נזקקה העירייה לנוכחות מוגברת של פקחים, שוטרים ורכבי גרירה. 

יצוין, כי היום האחרון לפסטיבל, מוצאי שבת ה-15 באפריל, מוקדש לתושבי רמת גן ולאוכלוסייה עם מוגבלות וצרכים מיוחדים, שהעומסים עד כה מנעו מהם להגיע לפסטיבל. ראש העירייה כרמל שאמה הכהן: "כחצי מיליון מבקרים בפסטיבל, אותם העיר קיבלה ואירחה באהבה ובגאווה. המראה של כל עם ישראל מבלה ונהנה יחד רומם נפש לא פחות מהמיצגים". 

עם זאת, עושה שאמה הכהן גם בקרת נזקים. "להבא",  הוא מבטיח, "לא נאשר יותר אירועים מתמשכים עם פוטנציאל המוני ללא בקרה של רישום מראש או מכירת כרטיסים קצובים מראש לאורחים. הערכת כל גורמי המקצוע הייתה שהפסטיבל ימשוך 100-150 אלף מבקרים, ואנחנו כבר בקצב של 600-800 אלף מבקרים בשמונת ימי הפסטיבל".

בתוך כך, בשל מזג האוויר הצפוי והעומסים הכבדים שנוצרו בפארק הלאומי ובשכונות רמת חן ורמת השקמה מאז פתיחת הפסטיבל, הוחלט לבטל את אירועי המימונה, שאמורים היו להתקיים בפארק הלאומי ביום רביעי בערב (12 באפריל). בנוסף, בוטל שידור משחק ליגת האלופות באמפי שבפארק, שנועד לאותו יום.