ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הודיע במוצאי השבת כי ימנה בימים הקרובים ועדת בדיקה בראשות שופט בדימוס על מנת לבדוק טענות ביחס להתנהלות הספארי ברמת גן, בעקבות שני התחקירים הסותרים ששודרו בכאן 11 ובחדשות 12.

יצוין, כי הספארי ברמת גן הוא תאגיד עירוני, בבעלות עיריית רמת גן. ככזה, הוא נתון לפיקוח וביקורת העירייה. על פי העירייה, לפני כשנה הסתיים תהליך בדיקה, בעקבות תלונות של עובדות על הטרדה מינית לכאורה מצד בכירים בספארי, בהם הווטרינר הראשי ומנהל בית החולים לחיות בר לשעבר ד"ר יגאל הורוביץ.

בעירייה טוענים, כי לצורך תהליך הבדיקה נשכרה חברה חיצונית, על מנת לקיים בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה. עוד טוענים בעירייה, כי לאורך כל התהליך התקיים גם פיקוח של הממונה על נושא ההטרדות המיניות בעירייה, שטען כי בוצע תהליך נקי ומקצועי, וכי התהליך הסתיים עם עזיבתם או פיטורם של כמה עובדים בכירים בספארי. לאחר שד"ר הורוביץ עזב את הספארי, המשיכה אשתו, שגית הורוביץ לעבוד כדוברת הספארי עוד כמה חודשים, עד שהחליטה לפרוש. 

"עיריית רמת גן נוקטת בקו ברור של אפס סובלנות בעניין הטרדות מיניות", ציינו בדוברות עיריית רמת גן. "כתפיסת עולם, אנו מאמינים שיש לעודד ולא להרתיע מתלוננות על הטרדה מינית, ולגבות אותן תמיד אל מול מתקפות וניסיונות השתקה. חמור בהרבה היה, אם היה מתקיים תחקיר על השתקת קולן של שבע נשים שהתלוננו על הטרדות מיניות.

"יחד עם זאת, ובעקבות התחקירים השונים ששודרו ביום שישי באמצעי תקשורת שונים ועסקו בשורה של פגמים לכאורה בהתנהלות הספארי, ובמרכזם טענות על הליך הבדיקה בפרשת ההטרדות המיניות - החליט ראש העירייה על הקמת ועדת הבדיקה.

"ראש העירייה הדגיש, כי הקמת ועדת הבדיקה מגיעה משני טעמים. ראשית, אמון ורגשות הציבור הם מעל הכל, ולכן יש לתת לכך מענה בהובלת הליך שקוף, מקצועי ובלתי תלוי. הוועדה תחקור את האמת ותביא את מסקנותיה לציבור. שנית, במקרה המדובר מעורבים בני אדם ובעלי חיים, שהספארי הוא ביתם, ועל כן יש להתייחס לכל הטענות ברגישות המרבית ובמלוא הרצינות.

בנוסף, הבהיר ראש העירייה, כי הספארי נמצא במגמת צמיחה וכי ההשקעות בו זינקו בחמש השנים האחרונות לעשרות מילונים, במטרה לשפר את תנאי מחייתן של החיות ולדאוג לרווחתן. שאמה הכהן ציין, כי "עיריית רמת גן מחויבת לחקר האמת בלבד וכי האינטרס הציבורי הוא שיוביל את הליך הבירור ולא שום דבר אחר. בטח שלא מניעים זרים ופוליטיים".

מהספארי נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים על החלטת ראש העירייה להקים ועדת בדיקה בראשות שופט, אשר תבחן את הטענות השונות. הנהלת הספארי מחויבת לשתף פעולה באופן מלא עם ועדת הבדיקה ולהעביר לה את מלוא המידע על התופעות הפסולות שהתרחשו בספארי עד לפני מספר שנים. אנו מאמינים למתלוננות, מסייעים להן בכל דבר ועניין, ונוקטים במדיניות של אפס סובלנות להטרדות מיניות, על מנת לייצר סביבת עבודה בטוחה לכל העובדות  והעובדים".

בתוך כך, הודיע יו"ר ועדת הביקורת במועצת העירייה אביהוא בן משה מהאופוזיציה, שבכוונתו לכנס בדחיפות את הוועדה כדי לדון בטענות שהעלו התחקירים בערוצי הטלוויזיה השונים. "לדיוני הוועדה יוזמנו כל המעורבים בפרשה. רמת גן חייבת להיות נקייה וחופשיה משחיתות ומהטרדות", ציין. אליו הצטרף גם ליעד אילני, המתמודד לראשות העירייה, שהודיע כי הוא מתכוון לדרוש חקירה ובדיקה של כל הטענות שהועלו. אילני: "הגשתי תלונה במשטרת ישראל, במטרה להביא לחקר האמת".

יגאל ושגית הורוביץ מסרו בתגובה: "הספארי בעבורנו הוא הרבה מעבר למקום עבודה. הוא היה לנו בית ומשפחה, והעבודה בגדר שליחות. היה לנו ברור שנשלם מחיר אישי קשה, ולמען בעלי החיים, אנו והעובדים בספארי מוכנים לכך ושמחים שהנושא עלה לסדר היום הציבורי. כמו כן, אנו מברכים על כך שמצב הספארי, הן מבחינה ארגונית והן מבחינה משפטית, עלה לסדר היום הציבורי, ואנו מקווים ומאמינים שוועדת הבדיקה שתמנה עיריית רמת גן תחתור לחקר האמת בכלל הנושאים ובכך תציל את מורשת הספארי. אנו מברכים על ההחלטה למנות ועדת בדיקה, שתבחן את התנהלות הנהלת הספארי בארבע השנים האחרונות וגם על הגשת התלונה במשטרת ישראל מטעם צד שלישי".