יו"ר ועדת הבחירות האזורית תל אביב, שופט בית המשפט המחוזי גרשון גונטובניק, נענה לחלק מהבקשות בעתירה שהוגשה על ידי חברת מועצת עיריית רמת גן ליעד אילני ועו"ד חיה מנע, להוצאת צווי מניעה נגד ראש העירייה כרמל שאמה הכהן והעירייה, בשל שימוש פסול במשאבים ציבוריים לקראת הבחירות הקרובות. השניים ביקשו להוציא 22 צווי מניעה. עם זאת, השופט דחה חלק מהבקשות.

העתירה, שהוגשה באמצעות בא כוחם של אילני ומנע עו"ד ד"ר מתן גוטמן, משתרעת על פני יותר מ-600 עמודים. בין היתר נטען כי המשיבים – שאמה הכהן ועיריית רמת גן, עשו לכאורה שימוש פסול במשאבים ציבוריים למען קידומו האישי של ראש העירייה, באופן האסור על פי חוק הבחירות. שאמה הכהן והעירייה דחו את הטענות וטענו מנגד, כי מדובר בשירות לתושבי העיר, הכולל קשר ישיר עמם. בתום ההליך הממושך, קבע השופט כי ייאסר השימוש בשוברים או בהטבות כספיות שמעניקה העירייה, שעליהם מופיעים תמונתו או שמו של ראש העירייה. כמו כן, נאסר על ראש העירייה להקדים להטבות דברי ברכה. גם הצו השני אוסר על העירייה לחלק מתנות בהן מוטבע או מצוין שמו של ראש העירייה או של נבחרי ציבור אחרים.

בצו השלישי, נאסר על העירייה להפנות לדף הפייסבוק הנושא את השם "כרמל שאמה הכהן" או לכל דף אישי של ראש העירייה ברשתות החברתיות, או לשתף תכנים שלו בהודעות הנשלחות בקבוצות הוואטסאפ העירוניות, בקבוצות הטלגרם, בדף הפייסבוק של העירייה, או בכל פלטפורמה עירונית אחרת. כמו כן, נאסר על העירייה להשתתף בהפעלת דף הפייסבוק של שאמה הכהן.

בצו החמישי, נדרשת העירייה לאפשר לכל מי שמעוניין בכך, בכלל זה חברי המועצה, להיות חברים בכל קבוצות הוואטסאפ העירוניות, או בקבוצות עירוניות אחרות ברשתות החברתיות המופעלות על ידי העירייה. בצו השישי נאסר על שימוש בתמונתו של ראש העירייה במערכת הזום העירונית.

אילני ומנע ציינו, כי בימים אלה מתנהלת עתירה נוספת נגד העירייה ושאמה הכהן, בטענה לשרשור קבוצות הוואטסאפ העירוניות לקבוצות אשר שאמה הכהן מגדיר אותן כ"פרטיות". כמו כן, הם הודיעו שבכוונתם לדרוש כי כלל כספי הציבור ששימשו באופן אישי את שאמה הכהן יוחזרו לעירייה, באמצעות חיובו האישי. אילני: "שאמה הכהן עשה שימוש בעשרות מיליוני שקלים על חשבון כספי הארנונה של תושבי רמת גן לטובת פרסומו והאדרת שמו, באופן שאין דרך אחרת מלומר שהמדובר בשוחד בחירות".

מנע: "לאחר מאבק ארוך שהחל לפני כשנתיים, אני שמחה שהצלחנו לעצור את מכונת התעמולה של שאמה הכהן, שמומנה מכספי תושבות ותושבי רמת גן, ונועדה לקידומו האישי והפוליטי, תוך הפרה גסה של החוק. קבלת העתירה היא אישור לכך ששאמה הכהן פעל בניגוד לחוק ולמנהל תקין, תוך שימוש אסור בכספי ציבור. שומרי הסף העירוניים, שהיו אמורים למנוע זאת ואף בוצעו אליהם פניות רבות בנושא, כשלו בתפקידם כישלון חרוץ ועליהם להסיק מסקנות מכך ולהקפיד על ביצוע תפקידם בעתיד. המאבק טרם הסתיים. אני מאמינה שיינתנו צווים נוספים בעתירה הנוספת שתלויה ועומדת כעת בעניין דף הפייסבוק".

בא כוח העותרים עו"ד גוטמן הוסיף: "הוגשה עתירה רחבת יריעה, שהוכיחה כי עיריית רמת גן הפעילה מכונת תעמולה משומנת היטב למענו של ראש העירייה במשאבי ציבור רבים".

גם בעיריית רמת גן הביעו שביעות רצון מההחלטה וציינו, כי מתוך 22 צווים שהעותרים ביקשו, יו"ר ועדת הבחירות דחה את מרביתם ומה שאישר הם דברים שכבר מיושמים. "עיריית רמת גן והעומד בראשה מברכים את יו"ר ועדת הבחירות על החלטתו העניינית והחכמה לדחות את עשרות הצווים שביקשו העותרים ממניעים פוליטיים לא ענייניים. ועדת הבחירות למעשה עיגנה את המצב הקיים, כפי שהצהירה עליו העירייה ולא תצטרך לשנות דבר ממחר.

"מעתירה של 617 עמודים, לא נותר דבר, מלבד בזבוז זמן התדיינות יקר, בזבוז כספי ציבור וניסיון נואש לפגוע בעובדי ציבור מסורים שלא צלח. במקום לברך על הקשר החזק של העירייה והעומד בראשה עם תושבי העיר, ומתן מענה יעיל ומיידי לצרכי התושבים (מבעייה קטנה עד גדולה), ביקשו העותרים מתוך מניעים פוליטיים אישיים לפגוע בשירות לתושב ולהפוך את בית המשפט לכלי ניגוח פוליטי, אך לשמחתנו נכשלו בכך. העירייה והעומד בראשה ימשיכו לתת את השירות הטוב ביותר לתושבי העיר ולא יאפשרו לעותרים לפגוע ברמת השירות הגבוהה. זו המהות של עירייה הרואה את טובת התושבים לפני הכל".

בתוך כך, כשנתיים לאחר שאילני עתר לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב, בבקשה להורות לעירייה להעביר לו פירוט אודות נסיעותיהם של ראש העירייה כרמל שאמה הכהן ובכירים בעירייה לחו"ל, ועל חלוקת טלפונים סלולאריים לבכירים בעירייה – הגיעו הצדדים להסכמות על מסירת הפירוט.

בנוסף, הורה השופט קובי ורדי למשיבים לשלם לאילני הוצאות משפט בסך 18 אלף שקל. "מדובר בעתירה מוצדקת, שאכן הוגשה במתכונת יותר רחבה מההסכמה שהושגה לאחר צמצומה, אך הייתה מוצדקת ביסודה מבחינה משפטית", ציין השופט בהחלטתו. "מנגד, יש להתחשב בפסיקת ההוצאות בכך, שהעתירה המקורית הוגשה במתכונת רחבה יותר וצומצמה רק בעקבות הדיונים בעתירה, וכן בהסכמת המשיבים ובנכונותם להגיע להסכמות שינתן להן תוקף של פסק דין. האיזון יימצא בפסיקת ההוצאות, הנמוכות מההוצאות שהיו נפסקות במידה שהיה ניתן פסק דין לגופו של עניין".