בימים אלה פורסמה רשימת "הדגל הכחול" השנתית מטעם ארגון The Foundation for FEE - Environmental Education, אלה נכנסו 15 אתרים בתל אביב-יפו. בין האתרים שנכנסו לרשימה ניתן למצוא את חופים מוכרזים, את נמל יפו והמרינה.

תוכנית "הדגל הכחול" כוללת בתוכה תו תקן בינלאומי בתחום איכות הסביבה. התוכנית פועלת כרגע ב-50 מדינות, ובכל שנה היא מפרסמת רשימה של אתרים, חופים, מרינות ולמפעילי סירות תיירותיות בנות קיימא, שזכו לקבל את התו היוקרתי. 

בין הקריטריונים בהם צריך לעמוד: לניהול והפרדת פסולת, נגישות קלה לציבור ולאנשים עם מוגבלות, איכות המים, ניקיון ותחזוקת החוף, פעילויות חינוך סביבתי ובטיחות. 

מי שמפעילה את תוכנית הדגל הכחול בישראל מטעם ארגון The Foundation for FEE - Environmental Education  העולמי היא עמותת אקואושן (EcoOcean).

יניב בלייכר, מנהל המחלקה לניהול סביבתי בעמותת אקואושן: "זו השנה ה-11 שאקואושן מעניקה את הדגל הכחול לחופים ולמרינות בישראל ועם התרחבות התוכנית יתנוסס השנה הדגל הכחול מנהריה בצפון ועד אילת בדרום. אקואושן תלווה את הרשויות המקומיות במהלך העונה כדי להבטיח ניהול מתקדם של אתרי הדגל הכחול בישראל, תסייע להן בהגשמת מטרות התוכנית ותפעל איתן יחד לשמירה על הסביבה החופית של ישראל".